Από το βήμα της Βουλής -στη συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας του ΠΑΣΟΚ- ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας «ξήλωσε» το αφήγημα ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και λοιπών δυνάμεων του δημοκρατικού τόξου, (όπως τις οριοθέτησε ο Νίκος Ανδρουλάκης), σχετικά με τις... αλήθειες των εργαζόμενων και των εμπλεκόμενων υπηρεσιών για τους υπέυθυνους της τραγωδίας των Τεμπών, ενώ χαρακτήρισε «ισχυρή δέσμευση και καθήκον της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τη διερεύνηση των συστημικών προβλημάτων ασφαλείας που οδήγησαν στο δυστύχημα». Όπως τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας, «ως προς τα πρόσφατα περιστατικά, που προφανώς είδαν το φως της δημοσιότητας, η πολιτική ηγεσία ζήτησε την άμεση υποβολή εκθέσεων που περιήλθαν σε γνώση της...Επί αυτών, έχουν ήδη εκδοθεί τα πρώτα πορίσματα...Θέλω να ενημερώσω τον κ. Ανδρουλάκη και φυσικά δημόσια την ελληνική κοινωνία ότι στα πορίσματα των ίδιων των εμπλεκομένων φορέων τα οποία έχω προφανώς στην κατοχή μου αναφέρεται ως υπεύθυνος για τα συμβάντα που έχουμε εκθέσεις, ο ανθρώπινος παράγοντας».

Επιπρόσθετα, όπως σημειώνει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών απευθυνόμενος στις κοινοβουλευτικές πτέρυγες του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, «οι συγκεκριμένες αναφορές διαπιστώνουν την αναγκαιότητα λήψης βελτιωτικών ενεργειών που αφορούν τον ανθρώπινο παράγοντα. Το κείμενο υπογράφεται από κάποιους από αυτούς που θέλατε να καλέσετε στην Εξεταστική Επιτροπή».

Ο Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρεται και στις προτάσεις του πορίσματος, τις οποίες και απαριθμεί:

«Πρωτίστως ο ΟΣΕ σε συνεργασία με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις θα πρέπει να καταστήσουν σαφές στο εμπλεκόμενο προσωπικό ότι πρέπει οι επικοινωνίες μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών να είναι σύμφωνες με τις οδηγίες γενικού κανονισμού κίνησης και κυκλοφορίας. Οι εντολές του σταθματάρχου πρέπει να είναι σαφείς και ξεκάθαρες όπως και οι ανταποκρίσεις τι οποίες θα πρέπει να ακολουθούν οι σταθμάρχες

Δεύτερον, να διενεργούνται επιπλέον μηνιαίοι τυχαίοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στις ηχογραφημένες συνομιλίες, σε κομβικά σημεία του δικτύου, για να διαπιστώνετε αν βελτιώνεται η ποιότητα των συνεννοήσεων και είναι κανονιστικά προβλεπόμενοι.

Τρίτον, να ενημερωθούν ενυπόγραφα οι μηχανοδηγοί για την υποχρεωτική εκτέλεση των επικοινωνιών σύμφωνα με τις διατάξεις του γενικού κανονισμού κίνησης και των σχετικών εγκυκλίων.

Όπως επισημαίνει ο υπουργός «στις ίδιες εκθέσεις δεν υπάρχει καμία σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως προκύπτει από τις ίδιες αναφορές των εργαζομένων».

«Απευθύνω μήνυμα προς όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου.Οφείλουμε να επιδεικνύουμε υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες, να αναβαθμίζουμε την ασφάλεια των μεταφορών και να ενισχύουμε την ποιότητα των υπηρεσιών. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια, για να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο επίπεδο που οραματιζόμαστε και αξίζει στους πολίτες. Αποτελεί χρέος μας προς τον ελληνικό λαό, αλλά και ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των θυμάτων και τον ισόβιο πόνο των οικογενειών τους», κατέληξε ο Χρήστος Σταϊκούρας

Παρεμβάσεις στη βάση ενός συγκροτημένου σχεδίου για την αναβάθμιση και την αποκατάσταση αξιοπιστίας του ελληνικού σιδηρόδρομου

Ο Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που έγιναν τους τελευταίους μήνες για τον εκσχυγχρονισμό και την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα:

Στην παράδοση, τον Σεπτέμβριο του 2023, της Σύμβασης 717 για την ανάταξη της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας.

Στην παράδοση, τον Νοέμβριο του 2023 της Σύμβασης για την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών (ETCS - Level 1), επί της γραμμής και στην ολοκλήρωση εντός του 2ου εξαμήνου του 2023, έργα για την ενίσχυση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου.