Μια νέα προσέγγιση για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στον Κηφισό και την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου στην Αττική παρουσίασε ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη μεταφορά μικρομεσαίων επιχειρήσεων και κέντρων logistics από τον Βοτανικό στη Φυλή έως το 2026, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτή η ενέργεια αναμένεται να περιορίσει δραστικά την κίνηση 4.000-5.000 φορτηγών που καθημερινά διασχίζουν τον Κηφισό.

Σύγχρονος στόλος λεωφορείων για την Αττική και Θεσσαλονίκη

Ο κ. Οικονόμου υπογράμμισε ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2025 θα έχουν δρομολογηθεί 951 νέα λεωφορεία στην Αττική, ενώ η πλήρης ανανέωση του στόλου θα ολοκληρωθεί έως το 2027. Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη επενδύει σε 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τον σχεδιασμό να περιλαμβάνει επιπλέον 220 οχήματα μέσω leasing και 225 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ρυθμίσεις για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια στον νέο Κ.Ο.Κ.

Για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εισάγει μέτρα ασφάλειας, όπως ανώτατο όριο ταχύτητας 25 km/h και υποχρεωτική χρήση κράνους. Ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι οι κανόνες αυτοί ενισχύουν τη μικροκινητικότητα διασφαλίζοντας την ασφάλεια των αναβατών.

Έμφαση στην οδική ασφάλεια και τη βιώσιμη κινητικότητα

Ο υφυπουργός ανέφερε ότι ο νέος Κ.Ο.Κ. στοχεύει στη μείωση των ατυχημάτων μέσω της μείωσης της ταχύτητας στον αστικό ιστό και της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών, όπως οι κάμερες παρακολούθησης. Αυτές θα τοποθετηθούν σε επικίνδυνα σημεία, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και προωθώντας υπεύθυνες οδηγικές συμπεριφορές.

Αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού χάρτη

Το σχέδιο του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη περιλαμβάνει πέντε κεντρικούς άξονες: βιώσιμη κινητικότητα, προσβασιμότητα, καινοτομία, προστασία του περιβάλλοντος και ενιαία αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική. Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και περιβαλλοντικά φιλικού συγκοινωνιακού δικτύου που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών.

Η επένδυση στη δημόσια συγκοινωνία αγγίζει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, δίνοντας προτεραιότητα στη βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας ζωής, όπως δήλωσε ο κ. Οικονόμου, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία που ξεπερνά κάθε προηγούμενο στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα.