Νωρίτερα από τον προγραμματισμό αναμένεται να γίνει η δημόσια εγγραφή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο, καθώς το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον, σε συνδυασμό με την εντατική προεργασία που έχει προηγηθεί από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνησης, επιτρέπει μια τέτοια εξέλιξη.

Παράλληλα, το θετικό κλίμα που επικρατεί διεθνώς για την ελληνική οικονομία βελτιώνει περαιτέρω τις συνθήκες εισαγωγής όπως και η ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα και τα νέα επίπεδα-ρεκόρ στα οποία διαμορφώθηκαν το 2023 οι αφίξεις στην Αθήνα και στην Ελλάδα εν γένει.

Η έγκριση του ενημερωτικού δελτίου της εισαγωγής από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναμένεται άμεσα, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα, εκτός απροόπτου την Τετάρτη ή την Πέμπτη, αναμένεται να περάσει από τη Βουλή και η ψήφιση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης που είναι απαραίτητη προκειμένου να λειτουργεί ως εισηγμένη επιχείρηση η παραχωρησιούχος του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» (προσαρμόζεται το καταστατικό και οι κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης του ΔΑΑ στο ισχύον καθεστώς εισηγμένης επιχείρησης). Υπό αυτή την προϋπόθεση η δημόσια εγγραφή αναμένεται να λάβει χώρα το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου.

Διεθνείς ανάδοχοι και συντονιστές της έκδοσης είναι η Bank of America και η Morgan Stanley. Κατά τις παρουσιάσεις που πραγματοποίησαν μαζί με τις συνεργαζόμενες τράπεζες το προηγούμενο διάστημα, το ενδιαφέρον ήταν ζωηρό. Επόμενο βήμα θα είναι η δημοσίευση από τις επενδυτικές αυτές τράπεζες των αναλύσεων για την εταιρεία, οι οποίες και θα περιλαμβάνουν τους στόχους με βάση τους οποίους θα αξιολογηθεί και η τιμολόγηση της έκδοσης.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία διένειμε μερίσματα ύψους 680 εκατ. κατά το 2023, με το 55% εξ αυτών να κατευθύνεται στα δημόσια ταμεία τα οποία ελέγχουν αντίστοιχο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου. Με τον τρόπο αυτό το Δημόσιο έχει ήδη εισπράξει μέρος της αξίας της θέσης του, εξηγούν αναλυτές, και μάλιστα με τρόπο που δεν την αποδίδει απευθείας στην εξυπηρέτηση του χρέους όπως θα γίνει με τα υπόλοιπα έσοδα της συναλλαγής κατά τη δημόσια εγγραφή. Υπό αυτό το πρίσμα αναμένεται να διαμορφωθεί και η χρηματιστηριακή αποτίμηση της εταιρείας κατά την εισαγωγή της.

Μέτοχοι του ΔΑΑ –που είναι η παραχωρησιούχος του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» έως το 2046–, εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30% και το οποίο θα διατεθεί κατά τη δημόσια εγγραφή, είναι ακόμα το Υπερταμείο (με 25% το οποίο και θα διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό του), οι Avi Alliance GmbH (26,7%) και Avi Alliance Capital GmbH (13,3%), αμφότερες συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%).

Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και PSP Investments (που ελέγχει συνολικά το 40% και το management) προβλέπει το δικαίωμα της δεύτερης να αποκτήσει, κατά την εισαγωγή των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στο Χρηματιστήριο, ένα επιπλέον ποσοστό 10% αλλά με εύλογο όμως υπερτίμημα (premium) σε σχέση με την τιμή της μετοχής που θα διαμορφωθεί κατά τη δημόσια εγγραφή.

Σύμφωνα με τις ενδιάμεσες συνοπτικές οικονομικές καταστάσεις εννεαμήνου (Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023) που συντάχθηκαν με σκοπό την εισαγωγή στο Χ.Α. και τη διανομή προσωρινού μερίσματος για τη χρήση, ο ΔΑΑ είχε έσοδα 436 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 22% έναντι των 357 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 322 εκατ. από τα 248 εκατ. το εννεάμηνο του 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 42% στα 188 εκατ. από 132 εκατ. στο εννεάμηνο του 2022.

Πηγή: MoneyReview/ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ