Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης θα καταγραφεί στην πολιτική –μεταρρυθμιστική ιστορία του τόπου, αφού οι μεταρρυθμίσεις του δημιουργούν τις προϋποθέσεις για θετικότατα κι αποτελεσματικότατα αποτελέσματα στην οικονομική και κοινωνική ζωή της Ελλάδας. Η ουσιαστική κατάργηση της φυσικής παρουσίας του πολίτη στο δημόσιο, η σταδιακή κατάργηση άχρηστων εγγράφων, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, είναι έργο Πιερρακάκη. Άγαλμα πρέπει να του στήσουν οι πολίτες. Πολύ περισσότερο μετά τις αναμενόμενες παρεμβάσεις – μεταρρυθμίσεις του, όπου μεταξύ άλλων θ’ αφορούν την απλοποίηση διαδικασιών στην αγορά ακινήτων, στην έκδοση διαζυγίων ή στην ίδρυση εταιρειών.
Ο Πιερρακάκης κατάφερε μέσα σε δυόμιση χρόνια να μειώσει τα απαιτούμενα έγγραφα για συναλλαγές πολιτών με το δημόσιο, να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο απασχόλησης του πολίτη για την έκδοσή τους και τελικά να είναι ωφελημένοι και το δημόσιο και η κοινωνία. Χρειάζονταν, επί παραδείγματι, δεκάδες έγγραφα από μια οικογένεια για να πάει το παιδί της σε παιδικό σταθμό. Αυτά μπορεί να μη μειώθηκαν (ακόμη) αλλά δεν ασχολείται ο γονιός, αλλά οι υπηρεσίες που με εξουσιοδότηση κάνουν μόνες τους τη δουλειά! Το ίδιο συμβαίνει (με αργά βήματα ακόμη) και σε τομείς που είναι πολύτιμοι για επενδύσεις. Κι είναι σαφές ότι όλη αυτή η τεράστια μεταρρυθμστική επιχείρηση του Πιερρακάκη θα βελτιώσει σημαντικά τη θέση της χώρας μας αναφορικά με τη θέση της στους ευρωπαϊκούς καταλόγους διευκόλυνσης στην κρατική παροχή υπηρεσιών.
Στον αντίποδα του Πιερρακάκη ο … Στουρνάρας. Η Τράπεζα της Ελλάδας, με τις διαδικασίες που έχει θέσει στις τράπεζες λειτουργεί με τρόπο σαδιστικό εις βάρος του πολίτη. Γραφειοκρατία που ανήκει σε άλλες εποχές, χάσιμο χρόνου, εκνευρισμός του πολίτη.
Ακούστε περιστατικό: Πελάτης της Τράπεζας τάδε (δεν έχει σημασία ποια, άλλωστε όλες τις ίδιες διαδικασίες έχουν) έχασε την χρεωστική του κάρτα. Το δήλωσε, η κάρτα ακυρώθηκε και ζήτησε να του εκδοθεί άλλη. Τι πιο φυσικό, να εκδοθεί σε λίγα λεπτά, πολύ περισσότερο αφού πρόκειται για αντικατάσταση και όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεση της τράπεζας; Φευ!
Ο πολίτης πρέπει να κλείσει συνάντηση για να πάει στην τράπεζα. Κι εκεί να προσκομίσει ένα σωρό έγγραφα (εκκαθαριστικό σημείωμα, αντίγραφο δελτίου ταυτότητας, βεβαίωση εργοδότη (!!!), αντίγραφο τελευταίας μισθοδοσίας, αντίγραφα ΔΕΚΟ και διάφορα άλλα)…
Δηλαδή, για κάτι που η τράπεζα ήδη διαθέτει, πρέπει ο πολίτης να χάσει χρόνο για να βρει. Κι αν δεν τα έχει να περιμένει να εκδοθούν, ακόμη κι αν εκδοθούν ηλεκτρονικά. Κι ύστερα, αφού τα μαζέψει όλα αυτά, αφού τα εκτυπώσει, να τα πάει στην τράπεζα για να κάνει τα δουλειά του.
Ο Στουρνάρας, μπορεί να ισχυριστεί ότι όλα αυτά χρειάζονται για επικαιροποίηση στοιχείων του πολίτη-πελάτη της Τράπεζας. Δηλαδή, λέει ότι δεν μπορώ ή δεν θέλω να επικαιροποιήσω τα στοιχεία σου και το κάνω όταν σε βρω αδύναμο. Όταν σε βρω σε δύσκολη θέση.
Αυτό αποτελεί και προσβολή προς τον πολίτη και ταλαιπωρία του. Σε τελική ανάλυση γιατί δεν ζητούσε (οι υπηρεσίες του) επικαιροποίηση όσο ήταν «ζωντανή» η χρεωστική κάρτα, δηλαδή πριν απολεστεί; Άρα κάτι βλαμμένο υπάρχει στο χαρτοβασίλειό του…
Ας βρει λοιπόν ο Στουρνάρας τρόπους να μη ταλαιπωρεί τον πολίτη και δη την ώρα που έχει ανάγκη. Αυτό είναι σαδισμός! Κι αν θέλει επικαιροποίηση στοιχείων, ας βρει τρόπο να την κάνει αλλιώς..
Η σύγκριση λοιπόν είναι αναπόφευκτη. Από τη μια ο Πιερρακάκης κι η κοινή λογική κι από την άλλη ο Στουρνάρας ( οι υπηρεσίες του) με λογική παραλόγου. Ο ένας παίρνει άριστα ο άλλος κάτω από τη βάση. Ο ένας αρωγός του πολίτη, ο άλλος δυνάστης που αποδεικνύει ότι αυτός ο τόπος χρειάζεται ακόμη δουλειά πολύ….