Με αυταρχισμό και συλλήψεις απαντά η κυβέρνηση του Πούτιν στις διαδηλώσεις ενάντια στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Μεταξύ των ανθρώπων που συνελήφθησαν ήταν και μια ηλικιωμένη γυναίκα σε διαδήλωση που έγινε στην Αγία Πετρούπολη, την ιδιαίτερη πατρίδα του Ρώσου προέδρου, Βλαντίμιρ Πούτιν.

Πρόκειται για τη Γελένα Οσίποβα, η οποία επιβίωσε από την πολιορκία του Λένινγκραντ.

Το βίντεο της σύλληψής της καταγράφηκε και έγινε viral, ενώ τη στιγμή που την πλησίασαν οι αστυνομικοί οι υπόλοιποι διαδηλωτές χειροκροτούσαν τη γυναίκα για το θάρρος της.

Σύμφωνα με τo fnewshub.com, η Γελένα Οσίποβα είναι μια ακτιβίστρια καλλιτέχνης από τη Ρωσία που συμμετείχε σε προηγούμενες διαδηλώσεις ενάντια στις δυσμενείς πολιτικές της ρωσικής κυβέρνησης. Η τέχνη της ήταν πάντα ένα από τα μεγαλύτερα εργαλεία για να μιλήσει για οποιαδήποτε τρέχουσα υπόθεση. Απεικονίζει τις αντιρρήσεις και τις απόψεις της μέσα από τους πίνακές της. Αν χρειαστεί, βγαίνει στους δρόμους για να διαμαρτυρηθεί.

Η Yelena Osipova αποφοίτησε από μια σχολή τέχνης της οποίας το σημερινό όνομα είναι Roerich Art School.

Ένας από τους διάσημους πίνακες της Yelena Osipova είναι: «Η Ρωσία είναι πουλί, όχι αρκούδα». Ο τίτλος των πινάκων σημαίνει απλά, «Η Ρωσία θέλει να είναι ένα πουλί: ειρηνική, ειλικρινής, ευγενική. Ρωσία: ευγενική και εργατική. 2011: Η αρκούδα δεν μπορεί πλέον να θεραπευτεί. Ψηφίστε το πουλί. Αν και είναι πληγωμένο, αν τύχει καλής μεταχείρισης, μπορεί να πετάξει ψηλά. Ψηφίστε το εργατικό πουλί ».

Η Yelena Osipova συμμετείχε σε πολλές διαδηλώσεις στην Αγία Πετρούπολη. Το 2015 στεκόταν σε διαμαρτυρίες με τις δικές της καλλιτεχνικές αφίσες που έγιναν viral. Έγινε το επίκεντρο των διαμαρτυριών. 

Εκφράζοντας τα συναισθήματά της για το καλλιτεχνικό της ταξίδι κατά τη διάρκεια μιας έκθεσης το 2015, είπε: «Αυτή η έκθεση είναι η πρώτη στη ζωή μου. Και μου αρέσει το δωμάτιο και αυτές οι θολωτές οροφές και το γεγονός ότι μπορείτε να δείτε πώς οι πίνακές μου πέφτουν στις αφίσες. Η πιο πρόσφατη αφίσα, που δείχνει μια μητέρα με ένα νεκρό βρέφος, είναι για το νεκρό αγόρι των Τατζίκων Umarali Nazarov, ενώ η πρώτη προκλήθηκε από την  τραγωδία Nord-Ost  το 2002. Στη συνέχεια πήγα στο παλάτι Mariinsky [έδρα της Νομοθετικής Συνέλευσης της Αγίας Πετρούπολης ] με μια απλή αφίσα με γράμματα, χειρόγραφη σε ένα φύλλο υφαντού χαρτιού. Απλώς δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί κανείς δεν βγήκε στους δρόμους τότε, γιατί όλοι ήταν σιωπηλοί. Την τεσαρακοστή ημέρα μετά το θάνατο των ομήρων, έφτιαξα μια αφίσα στην οποία ζωγράφισα μια εικόνα με ακρυλικά σε ύφασμα».