Μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές εξαγορές στον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα αποτελεί η απόκτηση της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από τον Aktor, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον Όμιλο και αναδιαμορφώνοντας το τοπίο των μεγάλων έργων και των ΣΔΙΤ στη χώρα.
Η συμφωνία που ολοκληρώθηκε αφορά την απόκτηση του 100% των μετοχών της εταιρείας ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από τον Ομιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Η εξαγορά χαρακτηρίστηκε η μεγαλύτερη στην ιστορία του Aktor υπό την ηγεσία του Αλέξανδρου Εξάρχου –σε συνεργασία με τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη– ο οποίος έχει ήδη αποκτήσει το κατασκευαστικό σκέλος της ΑΚΤΩΡ ΑΕ.
Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 367 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό τίμημα, λαμβάνοντας υπόψη τις δανειακές υποχρεώσεις και τα ταμειακά διαθέσιμα της εξαγοραζόμενης εταιρείας, διαμορφώθηκε στα 194,6 εκατ. ευρώ. Η σπουδαιότητα της μεγαλύτερης εξαγοράς κρίνεται από παράγοντες της αγοράς κατασκευών και πρακτική και ουσιαστική καθώς ο Όμιλος αποκτά διεύρυνση χαρτοφυλακίου και ισχυρές ταμειακές ροές.
Με την κίνηση αυτή, ο Aktor εισέρχεται δυναμικά στον τομέα των Παραχωρήσεων και των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, δημιουργώντας το δεύτερο μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο σε αυτά τα έργα στην Ελλάδα. Αυτή η στρατηγική διαφοροποίηση αναμένεται να διασφαλίσει σταθερές και προβλέψιμες χρηματοροές για το μέλλον και παράλληλα δυναμική τεχνογνωσία σε διακεκριμένα έργα που εκτελούνται ή έχουν ολοκληρωθεί στην ελληνική επικράτεια.
Στις χρηματοροές ο Ομιλος Aktor αναμένει συνολικές ταμειακές ροές ύψους 1,2 δισ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, ενισχύοντας σημαντικά τη χρηματιστηριακή αξία του και μετασχηματίζοντάς τον σε έναν πολυσχιδή επενδυτικό όμιλο υποδομών.
Τα μεγάλα έργα
Όσον αφορά τις βασικές συμμετοχές, η εξαγορά προσθέτει στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου συμμετοχές σε μερικές από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες εταιρείες παραχώρησης της χώρας όπως ο Μορέας, ο Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, στον οποίο ο Όμιλος Aktor πλέον θα διαθέτει 85% (από το 71,7% που είχε η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), η Γέφυρα ΑΕ (γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) όπου η συμμετοχή φτάνει το 27,7%, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) με συμμετοχή 22,2% και η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα) με συμμετοχή 20,5%.
Παράλληλα ενισχύεται η παρουσία του ομίλου σε έργα ΣΔΙΤ, αποκτώντας συμμετοχές στην Πασιφάη Οδό (έργο ΣΔΙΤ του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, 45%), την Πυλία Οδός (οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα- Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, 100% του μετοχικού κεφαλαίου) και στο έργο ΣΔΙΤ του δικτύου άρδευσης Ταυρωπού (60%).
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σηματοδοτεί την υλοποίηση του στρατηγικού οράματος της νέας διοίκησης του Ομίλου Aktor για τον μετασχηματισμό του σε έναν κορυφαίο, ισχυρό και ολοκληρωμένο όμιλο υποδομών. Μετά την αρχική απόκτηση του κατασκευαστικού κλάδου του ομίλου, στόχος με την προσθήκη των Παραχωρήσεων είναι να έρθει πλέον στον όμιλο το σύνολο των δραστηριοτήτων του άλλοτε κραταιού Aktor, από την κατασκευή μέχρι την εκμετάλλευση και λειτουργία ώριμων έργων εξασφαλίζοντας μια ισχυρή οικονομική παρακαταθήκη και προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.
Στρατηγική επιτάχυνση
«Συγκροτούμε το υγιέστερο και ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια έργων ΣΔΙΤ και Παραχώρησης στη χώρα μας, το οποίο θα μας ενισχύσει καταλυτικά και θα επιταχύνει τον στρατηγικό μας σχεδιασμό, προσφέροντας σταθερές και προβλέψιμες ροές για το μέλλον», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Aktor, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Στην ουσία έπειτα από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τη διορατικότητα της ομάδας των επιχειρηματιών, αυτό που γίνεται στον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο είναι να ανακάμπτουν σε αυτό το σταθερό για τη χώρα οικονομικό περιβάλλον οι ελληνικές επιχειρήσεις, επαναφέροντας και επαναπατρίζοντας κεφάλαια στη χώρα. Το παράδειγμα του Ομίλου Αktor είναι μια ισχυρή ένδειξη ότι η χώρα βρίσκεται πλέον σε σταθερή οικονομική πορεία και πλέον μπορούν οι επιχειρήσεις να ανακάμψουν σε κλάδους όπως οι κατασκευές, που χτυπήθηκαν από τις πρώτες στη δωδεκαετή οικονομική κρίση.