Σε περίπου δέκα ημέρες, τα σούπερ μάρκετ θα τοποθετήσουν ειδικά ταμπελάκια στα ράφια τους, υποδεικνύοντας προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών, λόγω της ακρίβειας και της οικονομικής αφαίμαξης των νοικοκυριών. Ο γενικός διευθυντής της ένωσης σούπερ μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, ανέφερε ότι η διαδικασία σήμανσης απαιτεί χρόνο, καθώς αφορά 4.200 καταστήματα, με νέους κωδικούς να προστίθενται καθημερινά. Ήδη, σε ορισμένα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση της σήμανσης, με στόχο την ολοκλήρωση εντός δεκαημέρου.
Η σήμανση δεν θα είναι ομοιόμορφη σε όλα τα σούπερ μάρκετ, καθώς κάθε επιχείρηση επιλέγει τον δικό της τρόπο ειδικής σήμανσης. Η πρωτοβουλία αυτή έχει αναπτύξει δυναμική, με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης να ενημερώνονται καθημερινά για νέους κωδικούς που προστίθενται στη λίστα. Εκτιμάται ότι στην ανανεωμένη λίστα, που θα ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα, ο αριθμός των κωδικών θα πλησιάζει τον αρχικό στόχο των 600 και σύντομα θα τον ξεπεράσει.
Στην τελευταία ανανεωμένη λίστα, περιλαμβάνονταν 362 κωδικοί προϊόντων με μειώσεις τιμών από 5% έως 24%. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, σε πρόσφατη συνάντηση με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, συνέστησε την εντατικοποίηση των προσπαθειών για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, την παράταση της διάρκειας της πρωτοβουλίας και την τοποθέτηση ειδικής σήμανσης στα ράφια για τη διευκόλυνση των καταναλωτών.
Σούπερ μάρκετ: Στόχος η μείωση σε 600 κωδικούς
Ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι στόχος είναι να υπάρξουν σημαντικές μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με το ελάχιστο χρονικό όριο να έχει τεθεί στους δύο μήνες. Η τοποθέτηση νέας ειδικής σήμανσης σε 4.500 σούπερ μάρκετ απαιτεί μεγάλο κόστος και χρόνο, αλλά οι αλυσίδες προετοιμάζουν τα σχέδια για την υλοποίηση της ειδικής σήμανσης.
Στο καρτελάκι μείωσης τιμής θα αναγράφεται τόσο η προηγούμενη όσο και η μειωμένη τιμή, με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, δήλωσε ότι τα σούπερ μάρκετ δεσμεύτηκαν να τοποθετήσουν τις επόμενες μέρες στα ράφια τα καρτελάκια με ειδική σήμανση για τα προϊόντα με τις μειωμένες τιμές.
Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ανάσχεση της ακρίβειας και την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, με τη συνεργασία του οργανωμένου λιανεμπορίου και την υποστήριξη του υπουργείου Ανάπτυξης.