Με το μήνυμα ότι η τεχνολογία μπορεί να ενώσει, να δημιουργήσει και να δώσει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη μίλησε στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Ψηφιακό Σχολείο: η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους», που πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών.

Η υπουργός περιέγραψε το «ταξίδι του ψηφιακού σχολείου» ως μια μεγάλη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας την εκπαίδευση πιο κοντά στη δημιουργία και στη συνεργασία, και όχι στη στείρα αποστήθιση.

«Από τη μετωπική διδασκαλία περάσαμε στη συνεργασία και από την κιμωλία στην ψηφιακή εμπειρία», τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι το ελληνικό σχολείο αλλάζει ριζικά και προσαρμόζεται στις ανάγκες της εποχής.

Η κ. Ζαχαράκη ευχαρίστησε όσους συνέβαλαν στην προσπάθεια —στελέχη του Υπουργείου, της Αυτοδιοίκησης και του εκπαιδευτικού κόσμου—, αλλά και τους προκατόχους της στο Υπουργείο, Νίκη Κεραμέως και Κυριάκο Πιερρακάκη, λέγοντας ότι «στην εκπαίδευση δεν υπάρχει ασυνέχεια, αλλά συνέχεια».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο παράδειγμα ενός μικρού ορεινού σχολείου στα Καλάβρυτα, όπου η σύνδεση στο διαδίκτυο και ο διαδραστικός πίνακας άλλαξαν ριζικά τον τρόπο μάθησης. «Εκεί είδα παιδιά να χαίρονται τις νέες δυνατότητες, να πειραματίζονται, να συνδέονται με άλλα σχολεία. Όταν η τεχνολογία υπηρετεί τον άνθρωπο, τότε δημιουργεί και προσφέρει ίσες ευκαιρίες», σημείωσε συγκινημένη.

Στην ομιλία της παρουσίασε αναλυτικά τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που στηρίζουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης:

  • 36.264 διαδραστικά συστήματα σε 6.899 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Επιπλέον 2.500 διαδραστικά συστήματα που θα εγκατασταθούν έως το τέλος του σχολικού έτους.
  • 117.121 σετ ρομποτικής σε πάνω από 11.000 σχολεία, από το νηπιαγωγείο έως και τη Γ΄ Γυμνασίου.

Η υπουργός σημείωσε ότι τα έργα αυτά αποτελούν «θεμέλιο για ένα δημιουργικό και συμπεριληπτικό σχολείο», με 15.000 ψηφιακά αντικείμενα, 4.000 μαθήματα, 4.000 σενάρια διδασκαλίας και 3.000 βίντεο εξατομικευμένης μάθησης.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη νέα πλατφόρμα ψηφιακής μάθησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, καθώς και στο σύστημα επαγγελματικού προσανατολισμού που αξιοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης.

«Το σχολείο της νέας εποχής πρέπει να προσφέρει δίκαιες και ίσες ευκαιρίες, όπου κι αν ζει κάθε παιδί. Αυτό είναι καθήκον και υποχρέωσή μας, ειδικά σε μια χώρα που δοκιμάζεται δημογραφικά», κατέληξε η Σοφία Ζαχαράκη, υπογραμμίζοντας ότι το ψηφιακό σχολείο δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό έργο, αλλά μια επένδυση στο μέλλον των παιδιών και της κοινωνίας.