Πρόγραμμα τουριστικής προώθησης της Ρόδου, με αφορμή τις πυρκαγιές που την έπληξαν τις προηγούμενες μέρες, στο εξωτερικό σχεδίασαν και ήδη εφαρμόζουν το υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ). Πιο συγκεκριμένα, το συγκροτημένο πρόγραμμα που εκπονήθηκε, περιλαμβάνει διοργάνωση ταξιδιών δημοσιογράφων και opinion makers από το εξωτερικό στη Ρόδο κατά τη διάρκεια του Αυγούστου.

Επίσης, επανεκκίνηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης με μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρείες που είχαν διακοπεί λόγω πυρκαγιών σε κάποιες από τις αγορές του εξωτερικού, ενισχυμένη προβολή της Ρόδου σε διαφημιστικές καμπάνιες που τρέχουν σε 18 χώρες του εξωτερικού. 

Ακόμα, συνεχή ανταλλαγή πληροφοριών για άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ και υπηρεσιών του στο εξωτερικό, Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και λοιπών τοπικών και ιδιωτικών φορέων για επικοινωνιακή διαχείριση και διάχυση μηνυμάτων στις αγορές. Τέλος, περιλαμβάνεται και επεξεργασία σχεδίου μακροπρόθεσμης προβολής της Ρόδου.

Διοργάνωση ταξιδιών και επανεκκίνηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης 

1. Διοργάνωση ταξιδιών δημοσιογράφων και opinion makers από το εξωτερικό στη Ρόδο, εντός του Αυγούστου.

Οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού προετοιμάζουν αποστολές δημοσιογράφων, bloggers και influencers από σημαντικές αγορές - στόχους όπως η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Πολωνία, Κάτω Χώρες και η Ιταλία, στη Ρόδο, με στόχο την παραγωγή θετικής αρθρογραφίας και τον διαμοιρασμό μαρτυριών (testimonials) για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού ως ασφαλούς προορισμού, ελκυστικού για διακοπές. Οι αποστολές θα ξεκινήσουν άμεσα σε συνεργασία με σημαντικούς partners των ξένων αγορών και τις τοπικές αρχές.

2. Επανεκκίνηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης με τους μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρίες που είχαν διακοπεί λόγω πυρκαγιών σε κάποιες αγορές του εξωτερικού

Παράλληλα ο ΕΟΤ επανεκκινεί την προβολή της Ρόδου στα προγράμματα συνδιαφήμισης με τους μεγάλους ταξιδιωτικούς ομίλους μετά την προσωρινή διακοπή λόγω των πυρκαγιών και όσο διαρκούσε η αναστολή πολλών πτήσεων.

Αξιολογώντας τις ειδικές συνθήκες κάθε αγοράς, οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού σε συνεργασία με τις τοπικές ομάδες των Tour Operators επανασχεδιάζουν τα co- marketing plans με στόχο την ενίσχυση των δράσεων που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής ενίσχυσης προς τη Ρόδο.

Ενίσχυση προβολής και μακροπρόθεσμο σχέδιο, ανταλλαγή πληροφοριών

3. Ενίσχυση της προβολής της Ρόδου στις καμπάνιες συνδιαφήμισης και διαφήμισης που τρέχουν ήδη σε 18 χώρες του εξωτερικού.

Την τρέχουσα χρονική στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα διαφήμισης και συνδιαφήμισης από τις κατά τόπους Υπηρεσίες ΕΟΤ στις σημαντικότερες αγορές του εξωτερικού που αποτελούν και βασικές πηγές προέλευσης τουριστών, ειδικότερα για την Ρόδο.

Ταυτόχρονα υλοποιούνται προγράμματα συνδιαφήμισης ετήσιας διάρκειας σε βασικές αγορές -στόχους. Τα ετήσια προγράμματα εξελίσσονται σε επιμέρους φάσεις και στοχεύουν στην προβολή της Ελλάδας καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και εκτός της σεζόν.

4. Συνεχής ανταλλαγή πληροφοριών και για άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ-Υπηρεσιών ΕΟΤ Εξωτερικού, της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και λοιπών τοπικών και ιδιωτικών φορέων για επικοινωνιακή διαχείριση και διάχυση μηνυμάτων στις αγορές.

Ήδη υπάρχει επικοινωνία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως προς την οριοθέτηση και συγκεκριμενοποίηση του πλάνου προβολής και ενεργειών, που θα συντονίσει το Υπουργείο Τουρισμού ώστε να υπάρξει πλήρης συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας και ΕΟΤ, έχοντας κοινά αποδεκτή επικοινωνιακή στρατηγική και μήνυμα ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο και αποδοτικότερο αποτέλεσμα.

Οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού βρίσκονται σε άμεση και στενή επικοινωνία με φορείς του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα, για την παρακολούθηση της πορείας των αγορών και την τροφοδότηση στοιχείων για τη στρατηγική επικοινωνίας που θα ακολουθηθεί προκειμένου, να αναδειχθεί το μήνυμα, ότι ο προορισμός έχει επανακάμψει και μπορεί να καλωσορίσει τους επισκέπτες.

5. Επεξεργασία σχεδίου μακροπρόθεσμης προβολής της Ρόδου.

Η αξιολόγηση των στοιχείων που θα προκύψουν από την απόδοση των αγορών - στόχων και τις άμεσες ενέργειες επικοινωνίας για αντιστροφή του κλίματος και συνακόλουθα του travel sentiment για τον προορισμό, θα αποτελέσουν τη βάση για ένα σχέδιο προβολής της Ρόδου σε βάθος χρόνου, με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νησιού, αλλά και τις δράσεις βιωσιμότητας που θα καταστήσουν τον προορισμό ένα παράδειγμα για όλη τη Μεσόγειο. Η τουριστική κρίση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία που μπορεί να αποτελέσει την κατάλληλη αιτία για την αναβάθμιση ή/και τον επαναπροσδιορισμού της εικόνας του τουριστικού προορισμού.

Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι ευγνωμοσύνη στην Κύπρο που ανέλαβε την αναδάσωση της Ρόδου, που επλήγη από τις καταστροφικές πυρκαγιές, εξέφρασε το υπουργείο Εξωτερικών με ανάρτησή του στο Twitter: «Το ευχαριστώ δεν είναι αρκετό για να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας για την πολύτιμη υποστήριξή σας».