Διευκρινίσεις σχετικά με την πρωτοβουλία μειώσεων τιμών σε περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, απαντώντας σε δημοσιεύματα για τη σύνθεση και το εύρος του μέτρου.
Όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου, η δράση αφορά 2.180 προϊόντα, τα οποία καλύπτουν σχεδόν όλες τις βασικές κατηγορίες συσκευασμένων τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης.
Ειδικότερα, η πρωτοβουλία περιλαμβάνει 1.074 κωδικούς τροφίμων και 1.106 μη τροφίμων, με στόχο να επιτευχθεί ουσιαστική ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού.

«Στους 2.180 κωδικούς προφανώς περιλαμβάνονται και προϊόντα οικιακής ή μίας χρήσης, τα οποία επίσης έχουν υψηλή ζήτηση. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα αφορά σε βασικά είδη διατροφής και καθημερινής κατανάλωσης, απαραίτητα για κάθε νοικοκυριό», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, για ένα μέσο νοικοκυριό με δύο παιδιά και εισόδημα 2.000 ευρώ, που δαπανά περίπου το 20% του προϋπολογισμού του για τρόφιμα (400 ευρώ τον μήνα), η εξοικονόμηση από τις μειώσεις υπολογίζεται σε πάνω από 30 ευρώ μηνιαίως.
«Ίσως κάποιοι το θεωρούν μικρό ποσό, αλλά για πολλούς πολίτες αυτή η μείωση είναι ουσιαστική στήριξη στην καθημερινότητά τους. Εμείς ενδιαφερόμαστε για όλους, και κυρίως για όσους αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες οικονομικές δυσκολίες», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Τέλος, από το υπουργείο υπογραμμίζουν ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση συνιστά τη μεγαλύτερη συντονισμένη μείωση τιμών στη Μεταπολίτευση, ακόμη και σε περιόδους που ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν διψήφιος.
«Σήμερα, με τον πληθωρισμό στο 1,4%, η συμφωνία μεταξύ κράτους και σούπερ μάρκετ αποτελεί παράδειγμα συνεργασίας προς όφελος των καταναλωτών», καταλήγουν οι κυβερνητικές πηγές.