Το πράσινο φως για την επίσημη έναρξη του εταιρικού μετασχηματισμού του ΟΤΕ έδωσε το Δ.Σ. του Οργανισμού, αποφασίζοντας την έναρξη διαδικασίας απόσχισης των κλάδων Εξυπηρέτησης Πελατών (Customer Service), Καταστημάτων (Shops) και Τεχνικών Υπηρεσιών Πεδίου (Technical Field Operations), οι οποίοι και θα απορροφηθούν από εταιρείες του Ομίλου.

Το σχέδιο με την ονομασία “Future Telco” επί του οποίου εργάζονται εδώ και μήνες οι αρμόδιες υπηρεσίες και τα στελέχη του Ομίλου προβλέπει τη δημιουργία τριών θυγατρικών, υπό τις οποίες θα περάσουν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες. Η νέα δομή που είχε γίνει γνωστή στους  εργαζόμενους και επενδυτές εδώ και καιρό περιλαμβάνει τον μετασχηματισμό των βασικών δραστηριοτήτων του ΟΤΕ που έρχονται σε επαφή με τους πελάτες, ήτοι τους τεχνικούς πεδίου, την εξυπηρέτηση πελατών και τα καταστήματα λιανικής, για τις οποίες θα δημιουργηθούν τρεις ξεχωριστές θυγατρικές εταιρείες, εντός του Ομίλου ΟΤΕ. Με βάση όσα είχαν ανακοινωθεί:

– Οι τεχνικοί πεδίου θα λειτουργήσουν σε 100% αυτόνομη θυγατρική με στόχο να δημιουργηθούν νέες προοπτικές ανάπτυξης μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη και να διεκδικηθεί μερίδιο από τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς, πχ για υπηρεσίες smarthome.

– Όλες οι ομάδες που παρέχουν υπηρεσίες call centers, που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες σε διαφορετικές εταιρείες του Ομίλου, θα συγκεντρωθούν στην 100% θυγατρική, COSMOTE e-value που αποτελεί μεγαλύτερη εταιρεία contact center στη χώρα. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η αύξηση των πελατών στους οποίους παρέχουμε υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.

– Τα καταστήματα του Ομίλου ΟΤΕ θα λειτουργήσουν ως ξεχωριστή 100% θυγατρική, υπό τη Γερμανός, κάτι που θα προσδώσει στις δύο αλυσίδες ακόμη περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα στα πρότυπα του μετασχηματισμού που γίνεται διεθνώς στις αγορές λιανικής.

Σημειώνεται πως η αυτονόμηση δραστηριοτήτων του Ομίλου μέσω της δημιουργίας νέων θυγατρικών αποτελεί γνώριμη πρακτική για τον ΟΤΕ τις τελευταίες δεκαετίες, με τα παραδείγματα των COSMOTE και OTE Globe να είναι τα χαρακτηριστικότερα.

“Τα σχήματα αυτά θα έχουν την αυτονομία και την ευελιξία που χρειάζονται για να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους, να βελτιώνουν συνεχώς την εμπειρία του πελάτη, αλλά και να αναπτυχθούν και να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων“, ανέφερε ο Μιχάλης Τσαμάζ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, σε εσωτερική ενημέρωση προς τους εργαζόμενους του Ομίλου.

Στόχος των ενεργειών για το μετασχηματισμό του Ομίλου είναι η απόκτηση ορθολογικότερης λειτουργικής δομής, μεγαλύτερης ευελιξίας και εξειδίκευσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ώστε να μπουν οι βάσεις για τον ΟΤΕ της επόμενης 10ετίας και  να μετατραπεί ο ΟΤΕ σε έναν ευέλικτο τεχνολογικό πάροχο που “να μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε disruption, προς όφελος των πελατών, των εργαζομένων, των μετόχων και της κοινωνίας”, όπως έχει αναφέρει ο Μ. Τσαμάζ.

Η διαδικασία, πάντως, αναμένεται να απαιτείται σημαντικό χρόνο έως ότου ολοκληρωθεί, καθώς υπάρχουν αρκετά επόμενα στάδια. Συγκεκριμένα, απαιτείται ακόμη νέα απόφαση του ΔΣ και απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων όταν θα υποβληθούν για έγκριση οι συμβάσεις απόσχισης, ενημέρωση και διαβούλευση με την ΟΜΕ-ΟΤΕ (σ.σ. προβλέπεται στην ΕΣΣΕ που υπεγράφη) και λήψη των αναγκαίων εγκρίσεων από τις αρμόδιες Αρχές.

“Τρέχουν” οι πλατφόρμες

Παράλληλα, εκτός από τις τρεις αυτές θυγατρικές, ήδη έχει αναπτυχθεί και θα συνεχίσει να ενισχύεται η δραστηριότητα του Ομίλου σε δύο ακόμη δραστηριότητες, στο e-betting και στο e-payments, με τις αντίστοιχες πλατφόρμες. Ήδη ο ΟΤΕ διαθέτει το COSMOTE Insurance, την ψηφιακή πλατφόρμα σύγκρισης και αγοράς ασφαλειών, ενώ έχει ξεκινήσει τη δραστηριότητά του στην αγορά του online delivery (ΒΟΧ).

Πηγή: capital.gr