Μέτρα για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρίας Flybe, με έδρα το Έξετερ, προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευσή της, μετά το σήμα για βοήθεια που εξέπεμψε ο αερομεταφορέας εσωτερικών κυρίως πτήσεων, εξετάζει η κυβέρνηση, μεταξύ των οποίων μία βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση ή μία πιθανή περικοπή του φόρου επιβίβασης, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση των περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Το θέμα της διάσωσης από τον κίνδυνο κατάρρευσης της μεγαλύτερης περιφερειακής αεροπορικής εταιρίας στην Ευρώπη βρέθηκε στο επίκεντρο έκτακτης σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε από τον υπουργό Οικονομίας Σάζιντ Τζάβιντ και τα υπουργεία Επιχειρηματικότητας και Μεταφορών, όπου εξετάστηκε μεταξύ άλλων πρόταση για περικοπή του φόρου επιβατών σε όλες τις εσωτερικές πτήσεις, που θα επιτρέψει την εταιρία να αναβάλει την φορολογική της οφειλή των 100 εκατομμυρίων λιρών για τρία χρόνια και ταυτόχρονα θα της δώσει χρόνο να εφαρμόσει ένα σχέδιο ανάκαμψης, αποφεύγοντας μία ρήξη με τους κανόνες κρατικής βοήθειας των χωρών μελών της ΕΕ.

Απαντώντας σε επείγουσα ερώτηση στη Βουλή για το θέμα, ο υφυπουργός Μεταφορών Πολ Μέιναρντ δήλωσε πως η κυβέρνηση προσπαθεί σκληρά να βρει τρόπους στήριξης της εταιρίας, αλλά δεν θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες για τα σχέδια και τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την περικοπή του φόρου επιβίβασης.

Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον, σε σημερινή του συνέντευξη όπου ρωτήθηκε για αυτό, δήλωσε ότι υπάρχουν περιορισμοί για το τι μπορεί να κάνει μία κυβέρνηση για τη διάσωση εταιριών, αλλά διευκρίνισε ότι «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εξασφαλίσουμε την περιφερειακή συνδεσιμότητα που χρειάζεται η χώρα».

Από την πλευρά του το Εργατικό Κόμμα, δια του σκιώδους υπουργού Οικονομικών Τζον Μακντόνελ, απέρριψε την πρόταση για περικοπή του φόρου επιβίβασης και κάλεσε την κυβέρνηση να συνεργαστεί με την εταιρία και τα εργατικά συνδικάτα ώστε να προσφέρουν στοχευμένη βοήθεια σε δρομολόγια με βάση οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια.

Οι προτάσεις δέχθηκαν κριτική και από περιβαλλοντικές οργανώσεις, καθώς η περικοπή του κόστους επιβίβασης θα ενθαρρύνει την επιλογή των αεροπορικών πτήσεων για την μεταφορά των πολιτών και κατά συνέπεια την αύξηση των ρύπων από αεροσκάφη.

Από την πλευρά της, η εταιρία υποστηρίζει ότι το ποσοστό φόρου για κάθε μία εσωτερική πτήση της με επιστροφή είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από ότι σε μία πτήση της προς περιφερειακό αεροδρόμιο ευρωπαϊκής χώρας.

Η εταιρία καλύπτει περισσότερες από τις μισές εσωτερικές πτήσεις (εκτός Λονδίνου) και εξυπηρετεί περισσότερους από οχτώ εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σε ένα δίκτυο 56 αεροδρομίων σε όλη τη Βρετανία και σε κάποιες πόλεις της Ευρώπης (σε χώρες της βόρειας Ευρώπης, στην Ισπανία, την Ιταλία, την Τσεχία). Η κατάρρευσή της θα σημάνει την απώλεια 2.000 θέσεων εργασίας και σημαντικών περιφερειακών δρομολογίων εντός της χώρας που δεν εξυπηρετούνται από άλλες εταιρίες. Μόνο από το αεροδρόμιο του Έξετερ, η Flybe πετάει σε 14 προορισμούς με απευθείας πτήσεις.