Στόχος του Μεγάλου Περιπάτου είναι η ενθάρρυνση της κυκλοφορίας των πεζών, των ποδηλάτων αλλά και των ΜΜΜ, τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων Κ. Μπακογιάννης ενημερώνοντας την επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής για τις περιβαλλοντικές διαστάσεις του κορωνοϊού. Όπως είπε ο κ. Μπακογιάννης, το σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου στο κέντρο της Αθήνας ξεκινά στα τέλη Μαΐου και ολοκληρώνεται στα τέλη Ιουνίου.
Ο κορωνοϊός λειτούργησε ως επιταχυντής του σχεδίου μας είπε ο κ. Μπακογιάννης παρουσιάζοντας τους δρόμους της πρωτεύουσας – μήκους 7 χιλιομέτρων – στους οποίους θα γίνει η παρέμβαση. Θα δείτε σύντομα κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ήπιες παρεμβάσεις, βάψιμο στο δρόμο, παγκάκια και πολύ πράσινο, με την απαραίτητη σήμανση για οδική ασφάλεια. Αυτή η διαδικασία μας επιτρέπει να δοκιμάσουμε το έργο στην πράξη, να το δούνε όλοι οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες, να πραγματοποιηθεί μια “διαβούλευση στην πράξη”. Θα μπορούμε να το αξιολογούμε και να το βελτιώνουμε στην πράξη είπε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για το εάν ο Μεγάλος Περίπατος προσφέρεται για τραπεζοκαθίσματα, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι η Β. Όλγας και η Ηρώδου δεν έχουν καταστήματα, στο Σύνταγμα μπορούν να βγουν κάποια καθίσματα, η Πανεπιστημίου έχει 4-5 μαγαζιά εστίασης ενώ στο “τρίγωνο” υπάρχει κανονιστική διάταξη από το 2016 που απαγορεύει να βγουν νέα καθίσματα, διότι ο Δήμος Αθηναίων ήθελε να διασφαλίσει τη μεικτή χρήση.
Στις επιφυλάξεις του Σ. Φάμελλου (ΣΥΡΙΖΑ) για μεθοδεύσεις και για τροποποιήσεις στις χρήσεις γης, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι η απόφαση για το ύψος των πολυκατοικιών στην Ακρόπολη δεν είναι “φέικ νιους” ενώ για το άρθρο 99 είπε ότι τάσσεται υπέρ της “μεικτής χρήσης”: Δεν θέλουμε μια Αθήνα αποστειρωμένη, μια “Ντίσνεϋλαντ”. Θέλουμε να διαφυλάξουμε την αυθεντικότητα της Αθήνας. Αυτό μας κάνει ανταγωνιστικούς. Σε πολεοδομικούς όρους, αυτό μεταφράζεται σε “γενική κατοικία” και μέχρι 150 κλίνες, σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων.
Στην Φ. Πιπιλή (ΝΔ), ο δήμαρχος Αθηναίων είπε ότι παρεμβάσεις και έργα γίνονται σε όλο τον δήμο, όπως έργα ασφαλτόστρωσης ύψους 40 εκατ. ευρώ και έργα πεζοδρόμησης 26 εκατ. ευρώ.
Για το αστικό πράσινο και απαντώντας στον Κρ. Αρσένη (ΜέΡΑ25) είπε ότι έχει τετραπλασιαστεί ο σχετικός προϋπολογισμός από 2,5 εκατ. σε 10 εκατ. τον χρόνο, καθώς και ότι “δρομολογούμε τη δημιουργία 5 μικρών αλσών (πόκετ παρκ)”, για τα οποία “τρέχουμε τις μελέτες”. Συμφώνησε επίσης με τον βουλευτή για το πρόβλημα με τη μεταφορά των κλαδεμάτων της πρωτεύουσας στον ΧΥΤΑ, και ανακοίνωσε ότι ο δήμος προχωρά σε προμήθεια κομποστοποιητή.
30 σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ετοιμάζει ο Δήμος Αθηναίων
Στην Χαρά Καφαντάρη είπε ότι ο δήμος ενθαρρύνει την ηλεκτροκίνηση, γι’ αυτό μέσα στους χώρους απαγόρευσης κυκλοφορίας θα επιτρέπονται τα ηλεκτροκίνητα. Θέλουμε να επιτρέπεται η δωρεάν στάθμευση για τα ηλεκτροκίνητα ενώ ετοιμάζουμε να τοποθετήσουμε 30 σταθμούς φόρτισης τους επόμενους μήνες.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Μπακογιάννης στη δυνατότητα χρήσης του ποδηλάτου στους δρόμους του Μεγάλου Περιπάτου και αποδέχθηκε την πρόταση του Γ. Αμυρά (ΝΔ) για ποδηλατοβόλτα των βουλευτών όταν (ο Μεγάλος Περίπατος) τεθεί σε λειτουργία.
Ο κ. Μπακογιάννης είπε επίσης ότι ο δήμος Αθηναίων “τρέχει” το τελευταίο διάστημα μικροκλιματικές μελέτες στην Αθήνα, και ως παράδειγμα παρέμβασης σε τοπικό επίπεδο έφερε το συντριβάνι στην Ομόνοια, που “κατεβάζει” τη θερμοκρασία 2-3 βαθμούς Κελσίου.
Για την πεζοδρόμηση της οδού Ηρώδου, και απαντώντας στον Γ. Αρβανιτίδη (Κίνημα Αλλαγής) ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι αποτελεί κομμάτι του αρχαιολογικού πάρκου. Επιτέλους, συνέχισε ο δήμαρχος Αθηναίων, η Ηρώδου του Αττικού (πρέπει) να είναι ανοιχτή σε όλους να τη περπατήσουμε. Όχι να είναι κλειστή από αστυνομικούς κάθε τόσο. Και έτσι να σηματοδοτήσει η πολιτεία, παρότι είναι πέρα από μένα, ότι δεν φοβάται τίποτα. Ότι θέλει κόσμο να περπατά πάνω-κάτω, μπροστά στα κυβερνητικά κτίρια, και μπροστά στο Προεδρικό Μέγαρο.
Στην κριτική της Π. Πούλου (ΣΥΡΙΖΑ) για το έργο “καρτ ποστάλ” του σιντριβανιού στην Ομόνοια, που “καταργεί τη διασυνδεσιμότητα” των περιμετρικών οδών, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι αποκαταστήσαμε την Ομόνοια, συνδέοντας το χθες με το σήμερα. “Κάποιοι δεν θέλουν μια Ομόνοια – “καρτ ποστάλ”, αλλά εμένα δεν μου δίνει μεγαλύτερη χαρά από να βλέπω νέα ζευγάρια που βγάζουν φωτογραφία μπροστά από το σιντριβάνι.