Η Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (Cnil) στη Γαλλία, επέβαλε «βαριά» πρόστιμα σε Google και Facebook για τη μη σύνομη πρακτική τους σχετικά με τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται κυρίως για στοχευμένη διαφήμιση.
Η πρώτη καλίται να πληρώσει 150 εκατ. ευρώ και το δεύτερο 60 εκατ. Το ύψος του προστίμου που επιβλήθηκε στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (Cnil). Το αμέσως προηγούμενο είχε και πάλι επιβληθεί για τον ίδιο λόγο (τον Δεκέμβριο του) στην Google και ήταν 100 εκατ. ευρώ.
«Η Cnil διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν» την άρνηση των cookies “το ίδιο απλά” όπως γίνεται για την αποδοχή τους» αναφέρεται. μεταξύ άλλων, στην αιτιολόγηση της απόφασης.
Οι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση «οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης».
Μέσω του AFP, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της, μετά την απόφαση της Cnil. «Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου […] δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την Cnil ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οδηγίας ePrivacy», διαβεβαίωσε η αμερικανική εταιρεία.
Η Meta, η μητρική του Facebook, ανακοίνωσε ότι «αξιολογεί την απόφαση» και ότι «θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές» για τα θέματα αυτά. «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies» αναφέρει.