Εκατό νέα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία αναμένεται να βγουν στους δρόμους το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με όσα είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, στην εκπομπή Συνδέσεις στο ΕΡΤΝews.
«Έχουμε 100 ηλεκτροκίνητα αυτή τη στιγμή στα αμαξοστάσια, τα οποία περιμένουμε μέσα στον Ιανουάριο, θα τα βγάλουμε για να κυκλοφορήσουν. Μπαίνουμε λοιπόν συστηματικά και σταθερά στη δέσμευση μας ότι το καλοκαίρι θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στην Αττική», είπε συγκεκριμένα.
Παράλληλα τόνισε ότι μέχρι το 2027 θα έχει ανανεωθεί πλήρως ο στόλος των λεωφορείων, ενώ σε ό,τι αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς -μετρό και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος- «προσεχώς θα υπάρχουν ανακοινώσεις για συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο θα αναμορφώνει και θα εκσυγχρονίζει πλήρως τους συρμούς και τις λειτουργίες του».
Αναφορικά με το θέμα των βασικών αλλαγών στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο κ. Οικονόμου εστίασε στην καθιέρωση χαμηλότερων ταχυτήτων στον αστικό ιστό. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι πλέον το ανώτατο όριο ταχυτήτων μέσα στην πόλη δε θα ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα.
Σχετικά με τις μοτοσυκλέτες ανέφερε: «Εμείς επιτρέπουμε τη διήθηση, δηλαδή την κίνηση της μηχανής ανάμεσα σε σταματημένο ή σε αυτοκίνητο που κινείται μέχρι 25 χιλιόμετρα. Οτιδήποτε άλλο, όπως η σφήνα, απαγορεύεται. Δεν μπορούν να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα όταν η κυκλοφορία είναι ταχεία», είπε, ενώ χαρακτήρισε ως αδιαπραγμάτευτη τη χρήση του κράνους.
«Και οι πεζοί έχουν υποχρεώσεις (…) Από τους 630 νεκρούς που είχαμε το 2023, οι 100 είναι πεζοί, γεγονός που αποτελεί ένα τεράστιο νούμερο», ανέφερε σχετικά με τους πεζούς.
Αλλά και «τα πατίνια θα έχουν κανόνες», όπως είπε ο υφυπουργός. Το ανώτατο όριο ταχύτητας θα είναι τα 25 χιλιόμετρα, ενώ είναι απαραίτητη η χρήση κράνους. «Για να πάρει κάποιος ηλεκτρικό πατίνι θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών», ξεκαθάρισε ο Βασίλης Οικονόμου.
Σχετικά με το σύστημα επιτήρησης αυτών των διατάξεων, ο κ. Οικονόμου υπογράμμισε: «Ξεκινάμε ήδη με τις κάμερες στα φανάρια που βάζει η Τροχαία μέσα στο 2025. Μέσα στο 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί και τα προγράμματα των υπόλοιπων καμερών τα οποία θα διασφαλίζουν και τη λειτουργία των καμερών στις λεωφορειολωρίδες».