«Σχέδιο βιομηχανικής δράσης της ΕΕ για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», ζήτησε με επιστολή της η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν από τον Έλληνα Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, επιβεβαιώνοντας την σημασία του χαρτοφυλακίου για τη χώρα μας. 

Όπως είχε επισημάνει και το Topspeed.gr, ο κ. Τζιτζικώστας ως Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών, με το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει μπορεί να ξεκλειδώσει την «τεχνολογική ουδετερότητα» για την μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων, πλαισιώνοντας την ηλεκτροκίνηση με τα e-fuels, το υδρογόνο και ενδεχόμενες άλλες λύσεις. Επίσης ανάμεσα στους τομείς ευθύνης του είναι και οι υποδομές σταθμών φόρτισης στην επικράτεια της ΕΕ. Επομένως, η χώρα μας, παρόλο που δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία, αποκτά ρόλο ρυθμιστή στο δύσκολο και πολύπλοκο εγχείρημα με ένα χαρτοφυλάκιο πρόκληση για τον Έλληνα Επίτροπο.

Ειδικότερα, επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω η κ. φον ντερ Λάιεν ζητά από τον κ. Τζιτζικώστα να αναπτυχθεί, όπως προτείνεται στην πρόσφατη έκθεση του Μάριο Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ, «ένα σχέδιο βιομηχανικής δράσης της ΕΕ για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Η έκθεση Ντράγκι για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ειδικότερα, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και πρόεδρος της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι στην έκθεση του για την ανταγωνιστικότητα στην ΕΕ, αναφέρεται λεπτομερώς στην αυτοκινητοβιομηχανία, σχολιάζοντας «Το αυτοκίνητο είναι ένα βασικό παράδειγμα της έλλειψης σχεδιασμού από την Κομισιόν» και πάνω σε αυτό, επισημαίνει να καθοριστεί ένας «βιομηχανικός οδικός χάρτης που θα λαμβάνει υπόψη την οριζόντια σύγκλιση (π.χ. ηλεκτροκίνηση, ψηφιοποίηση και κυκλικότητα) και την κάθετη σύγκλιση (π.χ. κρίσιμες πρώτες ύλες, μπαταρίες, υποδομές μεταφοράς και φόρτισης) στις αλυσίδες αξίας του οικοσυστήματος της αυτοκινητοβιομηχανίας». Δεν λείπουν οι συστάσεις σχετικά με την ανάγκη να διασφαλιστεί «ανταγωνιστικό κόστος παραγωγής, ξεκινώντας από τον ενεργειακό παράγοντα, να διασφαλιστεί η κανονιστική συνοχή, να υποστηριχθεί η ανάπτυξη των υποδομών, να υποστηριχθούν τα ευρωπαϊκά έργα στους πιο καινοτόμους τομείς και να δοθεί έμφαση στην κατάρτιση και την επανεκπαίδευση του εργατικού δυναμικού».