Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών του ελληνικού σιδηρόδρομου προτείνει ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με δηλώσεις που έκανε στην ΕΡΤ.

Το τέως στέλεχος του εν λόγω οργανισμού θεωρεί ότι θα πρέπει οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας να γίνουν αυστηροί. Ακόμη άσκησε σκληρή κριτική στους σταθμάρχες που είχαν βάρδια τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου 2023 που σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα με τα τρένα και αποκάλυψε ότι δέχεται επιθέσεις επειδή μιλάει για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Χρήστου Ρετσινά:

Σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους εκείνης της νύχτας (28/2/2023) https://tomanifesto.gr/nea-ichitika-ntokoymenta-gia-ti-dialysi-ston-ose/ υποστήριξε ότι: «Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις-κλειδιά: “κανονικά και άνοδος”, “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας».

Για τη χαλαρή κατάσταση που επικρατούσε (βάσει των διαλόγων), θεωρεί ότι απαιτείται «να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών. Αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας, αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν.

Όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».

eurokinissi

Για το ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς της εμπορικής είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο. Η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα».

Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00 στο σταθμό στη Λάρισα σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».

Για τον άλλον (τον μόνιμο και έμπειρο σταθμάρχη) σχολίασε πως «Όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».

Για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη υποστήριξε ότι «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».

«Η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι. Δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».