Νέα ηχητικά ντοκουμέντα από τους διαλόγους του σταθμάρχη της Λάρισας, που έχει ήδη προφυλακιστεί, με τη σταθμάρχη Νέων Πόρων αλλά και με την Αθήνα βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Ντοκουμέντα που δείχνουν το χάος και τη σύγχυση που επικρατεί λίγο πριν αλλά και μ ετά τη σύγκρουση.
Σύμφωνα με τα ηχητικά ντοκουμέντα που αποκάλυψε το protothema.gr o Βασίλης Σαμαράς o σταθμάρχης της Λάρισας ήταν βέβαιος ότι είχε «κλειδώσει» το Intercity 62, το επιβατικό τρένο που συγκρούστηκε με το εμπορευματικό, στην γραμμή της ανόδου, ακόμα κι όταν πληροφορήθηκε από τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας ότι η επιβατική αμαξοστοιχία είχε συγκρουστεί μετωπικά με την εμπορική στην περιοχή του Ευαγγελισμού, κοντά στα Τέμπη.
Μάλιστα αφού στο τέλος συνειδητοποιεί τι έχει γίνει και αφού αναφέρει ότι είχε όλη μέρα πρόβλημα με τα κλειδιά αν και ανέλαβε βάρδια στις 10 το βράδυ αναφέρει ότι “πρέπει να έγινε τράκα”.
Πριν τη σύγκρουση είχε προηγηθεί ο εξής διάλογος με τη σταθμάρχη Νέων Πόρων
Στις 23.05 η σταθμάρχης των Νέων Πόρων – του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα – επικοινωνεί με τον Βασίλη Σαμαρά. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αμαξοστοιχία Intercity 62 θα πλησίαζε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα την καθυστέρησε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου. Ο Σαμαράς ενημερώνει τη συνάδελφό του – που λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία – ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».
Στη συνέχεια στα ηχητικά ντοκουμέντα που παρουσίασε το protohema.gr καταγράφονται τα εξής:
Στις 23.24 – τη στιγμή της καταστροφικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων – προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγικής σύγκρουσης.
Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει τίποτε για την σύγκρουση των δύο τρένων.
Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος – όπως λέει στην αρχή της συνομιλίας έχει και αυτός ενημέρωση, αλλά προφανώς έχει μείνει στις δύο αρχικές εκδοχές, είτε ότι μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο, είτε ότι εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία. Τον ρωτά αν «έδιωξε» το τρένο από την άνοδο. Ο σταθμάρχης αναφωνεί «αμάν», και διαβεβαιώνει ότι το τρένο έφυγε από την γραμμή της ανόδου.
Στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινωνεί και πάλι με τον σταθμάρχη, του επισημαίνει ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού, και ρωτά και πάλι τον Σαμαρά από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity. «Πρέπει να έγινε τράκα» δηλώνει ο Σαμαράς, και απαντώντας επιμένει ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά εμφανώς νευρικός για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.
Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρωτά και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία – και εκείνος υποστηρίζει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυχτερινή βάρδια. «Έφυγε από άνοδο… πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο με τα κλειδιά αυτά δεν ξέρω τι έγινε» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στις 00.06, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον Σαμαρά και τον ρωτά γιατί έγινε η σύγκρουση. «Έγινε τράκα… Δεν ξέρω ό,τι και να σου πω Ελένη θα σου πω ψέματα, πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο δεν ξέρω…», απαντά εκείνος.
Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ρωτά και πάλι τον Σαμαρά: Εσένα άνοδο σου έδειχνε, σωστά; «Ναι», απαντά ο σταθμάρχης…