Η Νέα Δημοκρατία έχει ήδη ξεκινήσει να βάζει τα θεμέλια για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με σταθερά βήματα και συνεκτικές πολιτικές. Άλλωστε τον σχεδιασμό της Κυβέρνησης επιβεβαιώνει η θέληση των πολιτών για αλλαγή των οχημάτων τους με οχήματα με ελάχιστο έως μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. Μόνο με οριζόντιες και συνεκτικές πολιτικές θα αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και με τη
μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στα επιβατικά μέσα.

Το ερώτημα που θέτουν οι αυτοκινητιστές είναι κατά πόσο επαρκές είναι το δίκτυο φορτιστών και ποιος είναι ο σχεδιασμός για την εξέλιξη του δικτύου. Κατ’ αρχάς να σημειώσουμε ότι το 2019 παραλάβαμε συνολικά 58 σημεία φόρτισης, ενώ σήμερα έχουμε ήδη φτάσει, μετά από τέσσερα χρόνια, στα 2.000 σημεία φόρτισης.

Επίσης, τρέχουμε το Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», το οποίο προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με τα συναρμόδια Υπουργεία και μέσω του οποίου στοχεύουμε στη δημιουργία 8.900 νέων σημείων φόρτισης μέχρι το 2026 και 25.000 σημεία φόρτισης το 2030, δημιουργώντας ένα συνεκτικό δίκτυο σε όλη την Ελλάδα. Σε συνδυασμό με
τα κίνητρα της αγοράς μέσω του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», δημιουργούμε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την αγορά και ταξινόμηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Ενδεικτικό στοιχείο είναι ο υπερδεκαπλασιασμός των ταξινομήσεων το 2022, σε σχέση με όλο το ημερολογιακό έτος του 2018. Συνολικά η Νέα Δημοκρατία και προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενισχύει και θέλει να εφαρμόσει πράσινες και βιώσιμες πολιτικές. Για αυτό και ακόμη ένας βασικός πυλώνας στο νέο κυβερνητικό πρόγραμμα είναι η ανανέωση του στόλου των ΙΧΕ. Και όσο ο ρυθμός ανάπτυξης και το οικονομικό επίπεδο αυξάνεται, τόσο οι πράσινες και βιώσιμες πολιτικές είναι πιο εύκολο να εφαρμοστούν και να απλωθούν στο ευρύ κοινωνικό σύνολο.

Το πόσο γρήγορα ή λιγότερο γρήγορα θα εφαρμοστούν είναι μια άσκηση, την οποία θα λύσουμε. Ο βασικός μας στόχος είναι το 2027 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να έχει ανέβει στο 20%. Τέλος ένας από ακόμη πολύ βασικός στόχος είναι η αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε στην προμήθεια 650 λεωφορείων μηδενικών ρύπων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προϋπολογισμού 337 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία ενός στόλου 2.000 λεωφορείων στην Αθήνα και 600 στη Θεσσαλονίκη, με την επίτευξη παράλληλα της αύξησης των δρομολογίων
και τη μείωση του χρόνου αναμονής στις ώρες αιχμής.

Εν κατακλείδι, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης με απτό έργο έχει αποδείξει ότι προωθεί με γρήγορους ρυθμούς τη μετάβαση της Ελλάδας στη νέα εποχή, της πράσινης ενέργειας, των μηδενικών ρύπων και της προστασίας του περιβάλλοντος. Άλλωστε ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος είναι δύο στοιχεία που δημιουργούν προοπτική εξέλιξης και ταυτόχρονα συνέχειας της κοινωνίας. Οι Έλληνες πολίτες γνωρίζουν πλέον ποιον να εμπιστευτούν και ζητάμε ακόμη μια φορά στις 25 Ιουνίου την ψήφο τους για προχωρήσουμε τολμηρά και σταθερά την Ελλάδα μπροστά.

*ο Αθανάσιος Βαμβίνης, είναι τομεάρχης μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας