Το NBA συνεχίζει να αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές του στην επέκταση της τηλεθέασης στο εξωτερικό, κυρίως στην Ευρώπη και στην Ασία.

Με το άθλημα του μπάσκετ να είναι δεύτερο σε δημοτικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, πίσω μόνο από το ποδόσφαιρο, το άνοιγμα νέων αγορών ήταν επιτακτική ανάγκη για το NBA, το οποίο στην Αμερική έχει να ανταγωνιστεί το ράγκμπι, το φούτμπολ, το μπέιζμπολ και το χόκεϊ – αθλήματα τα οποία έχουν αρκετά μεγάλο κοινό στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.

Η επέκταση του NBA σε όλον τον κόσμο ήταν ένας από τους κύριους λόγους που οι μιντιακοί κολοσσοί Walt Disney Company, NBC Universal και Amazon Prime αποφάσισαν να υπογράψουν ένα από τα πιο ακριβά συμβόλαια για τηλεοπτικά δικαιώματα στην ιστορία του παγκόσμιου αθλητισμού. Οι τρεις εταιρείες θα δώσουν συνολικά περίπου 76 δισεκατομμύρια δολάρια (!) στον οργανισμό του NBA για να αποκτήσουν τα τηλεοπτικά δικαιώματα των αγώνων του
πρωταθλήματος για τα επόμενα 11 χρόνια, σ’ ένα τεράστιο deal…

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η προηγούμενη αντίστοιχη συμφωνία του NBA, η οποία φτάνει στο τέλος της με την ολοκλήρωση της τρέχουσας αγωνιστικής σεζόν 2024-2025, ήταν με το ESPN και το Turner Sports και ήταν αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων για εννέα χρόνια.

Ακόμη ένας σημαντικός τρόπος για να αυξήσει τα έσοδά του ο οργανισμός του NBA και οι ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα είναι οι χορηγίες και οι αδειοδοτήσεις. Το NBA και η Nike υπέγραψαν ένα οκταετές συμβόλαιο, ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για αθλητικό εξοπλισμό, το οποίο ξεκίνησε τη σεζόν 2017-2018. Αυτό αντιπροσωπεύει μια ετήσια αύξηση 245% σε σχέση με την προηγούμενη συμφωνία που είχε το NBA με την Adidas.