Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση του μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, ενώ παράλληλα σχεδιάζονται οι επόμενες φάσεις ανάπτυξης του δικτύου.

Την ίδια ώρα, προχωρούν τα έργα κατασκευής της Γραμμής 4 του μετρό, με τους δύο μετροπόντικες να έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη διάνοιξη των δύο σηράγγων, από το Γαλάτσι και το Γουδή, οι οποίες θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Πιο γρήγορα προχωρά η διάνοιξη της σήραγγας από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό, όπου αναμένεται να φτάσει προς το τέλος του 2025 με αρχές του 2026. Ο δεύτερος μετροπόντικας, που κινείται από το Γαλάτσι, εκτιμάται ότι θα φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026 με αρχές του 2027.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, δήλωσε πρόσφατα ότι «σειρά έχει τώρα η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό της Ανθούπολης στην οδό Θηβών στο Περιστέρι, μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Σε μελλοντική φάση, η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του Προαστιακού».

metro-1png.webp

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια επέκταση που διεκδικείται έντονα από τους κατοίκους των Αχαρνών, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, με την τοπική αυτοδιοίκηση να την έχει θέσει σε άμεση προτεραιότητα. Παράλληλα με την επέκταση προς το Ίλιον, προχωρά και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, μετά το Ίλιον, η άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου «δημιουργείται μια νέα πόλη μέσα στην πόλη», με τις μελέτες να έχουν ήδη ξεκινήσει.

metropontikas1.jpg

Παράλληλα, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 προς δύο κατευθύνσεις:

  • Η πρώτη θα ξεκινά από το Γουδή, θα περνά από τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα καταλήγει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια.
  • Η δεύτερη θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.

Επιπλέον, μελέτες έχουν ξεκινήσει και για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) με το δίκτυο του μετρό, ενισχύοντας τη διασύνδεση ενός από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς πόλους της πόλης με τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Όσον αφορά το χρονικό ορίζοντα όλων αυτών των παρεμβάσεων, ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι κάποιες θα χρειαστούν 5 έως 10 χρόνια, ενώ άλλες ενδέχεται να απαιτήσουν περισσότερο χρόνο.

«Τα έργα του μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα, απαιτούν πολλά στάδια μελετών πριν φτάσουμε στη συμβασιοποίησή τους», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος, προσθέτοντας ότι απαιτούνται καλές μελέτες, σωστή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.

Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν την ανάγκη να ενισχυθούν τα μέσα σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, με προτεραιότητα την Αθήνα, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα και έχει άμεση ανάγκη από πιο βιώσιμες μετακινήσεις.