Λένε ότι η ναυτιλία είναι το DNA της Ελλάδας και το μπάσκετ το πάθος του Πειραιά. Οταν αυτά τα δύο συναντιούνται, το αποτέλεσμα είναι μια συνεργασία που μοιάζει με… τρίποντο στην εκπνοή.
Οι αδελφοί Αγγελόπουλοι, οι άνθρωποι που κράτησαν τον Ολυμπιακό στην ελίτ του ευρωπαϊκού μπάσκετ, άνοιξαν την πόρτα τους σε έναν θρύλο της ναυτιλίας: τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο και τον γιο του Νίκο. Το νέο mega deal με την ΑρρένΑ, το φυσικό μεταλλικό νερό της οικογένειας Τσάκου, αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη χορηγία στον ελληνικό αθλητισμό.
Η ανακοίνωση θα γίνει με κάθε επισημότητα την Τετάρτη, όμως το μήνυμα είναι ήδη ξεκάθαρο: στον Πειραιά δεν επαναπαύονται ποτέ.
Ποιος είναι, όμως, ο Παναγιώτης Τσάκος; Ενας από τους τελευταίους μεγάλους καπετάνιους, που ξεκίνησε από τα Καρδάμυλα της Χίου για να χτίσει έναν παγκόσμιο στόλο και να καταξιωθεί ως ένας από τους κορυφαίους Ελληνες εφοπλιστές. Ο ίδιος και ο γιος του δεν έκρυψαν ποτέ την αγάπη τους για τον Ολυμπιακό: οι θέσεις τους στα court-seats του ΣΕΦ και οι εμφανίσεις τους στο Καραϊσκάκη με το ερυθρόλευκο κασκόλ μαρτυρούσαν πολλά πριν από το deal. Σήμερα, όμως, αποδεικνύουν ότι είναι κάτι περισσότερο από φίλαθλοι – είναι συμπαίκτες.
Η ΑρρένΑ, το φυσικό μεταλλικό νερό που φέρει την υπογραφή τους, μπήκε δυναμικά στην αγορά το 2024 και φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει το τοπίο σε έναν κλάδο που δείχνει τάσεις κόπωσης. Η επιλογή να συνδεθεί με τον Ολυμπιακό ήταν στρατηγική και, αν κρίνουμε από το διεθνές παράδειγμα, εξαιρετικά έξυπνη.
Η ιστορία έχει αποδείξει ότι οι μεγάλες χορηγίες στον αθλητισμό έχουν τρομακτικό αντίκτυπο. Η Ganten Water απογειώθηκε με τη Γιουβέντους και την UEFA. Η Εβιάν έγινε παγκόσμιο σύμβολο χάρη στο Wimbledon. Η PepsiCo μέτρησε media value 1,5 δισ. δολάρια στο NBA. Οπως λένε οι marketers, όταν ο φίλαθλος σε βλέπει δίπλα στην ομάδα του, σε αγοράζει. Και το ROI ξεπερνά κάθε παραδοσιακό κανάλι διαφήμισης.
Για την ΑρρένΑ, το timing είναι ιδανικό: τα πρώτα της βήματα στα ράφια σούπερ μάρκετ συνοδεύονται από πωλήσεις που εκτιμώνται στα 7 εκατ. ευρώ για φέτος, ενώ η επέκταση σε premium κανάλια και νέες συσκευασίες προγραμματίζεται ήδη για το 2026. Με τον Ολυμπιακό στο πλευρό του, το νερό αυτό είναι έτοιμο να… ξεδιψάσει ακόμη περισσότερους Ελληνες καταναλωτές.
Οι αδελφοί Αγγελόπουλοι απέδειξαν άλλη μια φορά γιατί θεωρούνται εγγυητές της σταθερότητας του Ολυμπιακού. Σε μια εποχή που το ΣΕΦ δεν έχει ακόμη περάσει και τυπικά στα χέρια της ΚΑΕ και οι οικονομικές απαιτήσεις για να μείνει η ομάδα στην κορυφή της Ευρώπης είναι τεράστιες, δεν αρκούνται στα λόγια. Η συμφωνία με τον Τσάκο δείχνει πως υπάρχει σχέδιο, φιλοδοξία και κυρίως η διάθεση να συνεχιστεί το ταξίδι με ακόμη πιο γερά καύσιμα.
Όπως λένε οι άνθρωποι που τους γνωρίζουν καλά, οι Αγγελόπουλοι έχουν τη σπάνια ικανότητα να βλέπουν μπροστά και να επενδύουν όταν οι άλλοι διστάζουν. Αυτή η συμφωνία αποδεικνύει άλλη μια φορά ότι ο Ολυμπιακός δεν χτίζει μόνο ρόστερ αλλά και ένα στιβαρό οικονομικό οικοσύστημα.
Αν υπάρχει ένα μότο που συνοψίζει το πνεύμα του Παναγιώτη και του Νίκου Τσάκου είναι το εξής: «Η θάλασσα διδάσκει πειθαρχία, υπομονή και στρατηγική». Αυτά τα στοιχεία φέρνουν τώρα και στο παρκέ του ΣΕΦ. Οι καπετάνιοι που έκαναν τον ελληνικό στόλο συνώνυμο της αξιοπιστίας και της καινοτομίας, επενδύουν σε ένα brand που αγαπούν πραγματικά – τον Ολυμπιακό.
Το μεγάλο ερώτημα δεν είναι αν αυτή η συνεργασία θα πετύχει. Είναι πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει. Γιατί όταν η επιχειρηματική διορατικότητα συναντά την αθλητική αφοσίωση, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι μια ιστορία επιτυχίας που θα συζητιέται για χρόνια.
Και αν κάτι απέδειξε το νέο deal Αγγελόπουλων - Τσάκου, είναι ότι στον Πειραιά το όνειρο δεν σταματά ποτέ. Μόνο μεγαλώνει.