Ένα ξεχασμένο σκάνδαλο του ΣΥΡΙΖΑ, αποκαλύπτει επιστολή της Κομισιόν. Πρόκειται για τη δημιουργία μεγάλου σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο που η «κυβέρνηση του Λαού» είχε συμφωνήσει να παραχωρήσει σε ιδιώτες. Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν που μελέτησε την υπόθεση έκρινε ότι το τίμημα που είχε οριστεί ήταν μικρό και αποφάσισε ότι πρέπει τουλάχιστον να διπλασιαστεί.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εγκρίνει τη συμφωνία παραχώρησης του κέντρου στο Θριάσιο σε ιδιώτες (Goldair) αλλά, όπως γράφει σήμερα στην εφημερίδα “Μπάμ” ο Πέτρος Κουσουλός, με διπλάσιο τίμημα από όσα είχαν συμφωνήσει οι αριστεροί, υπερασπιστές του λαού! Πρόκειται για το μεγαλύτερο κέντρο μεταφοράς εμπορευμάτων και η συμφωνία αφορά την κατασκευή και λειτουργία των απαραίτητων υποδομών και εγκαταστάσεων όπως δρόμοι, σιδηροδρομικές γραμμές, εγκαταστάσεις ηλεκτρισμού και συστήματα πληροφορικής, πάρκινγκ οχημάτων, ψυγεία, αποθήκες, συσκευαστήρια κ.ά. Παράλληλα, βέβαια, προβλέπεται και η δημιουργία κτιρίων που αφορούν τη διοίκηση του κέντρου, πρατήρια καυσίμων, καταστήματα και εστιατόρια.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ανώτερο στέλεχος, της εταιρείας Goldair Group που είχε πετύχει την εξαιρετική συμφωνία που ανατρέπεται είναι ο Βασίλης Μαγκλάρας, ο οποίος με τον βαρύγδουπο τίτλο Strategiv Investments Director είχε εμφανιστεί ως “τσάρος του διαστήματος” στο πλευρό του υπουργού Διαστήματος Νίκου Παππά.
Με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είχε εκτοξευτεί στις πρώτες γραμμές τη δημοσιότητας «καταργώντας» τον διάσημο αστροφυσικό Σταμάτη Κριμιζή από τον Ελληνικό Διαστημικό Οργανισμό (ΕΛΔΟ), ενώ ο διακεκριμένος καθηγητής τον κατήγγειλε ουσιαστικά ότι τον «καπέλωσε». Η διαστημική εμπειρία του κ. Μαγκλάρα, μπορεί να του φανεί χρήσιμη στην τροχοδρόμηση νέας συμφωνίας για το Θριάσιο, αλλά με πιστή τήρηση των όρων που θεωρεί δεδομένους η Επιτροπή. Σημειώνεται ότι οι τεχνοκράτες της Κομισιόν, απέρριψαν τις «φιλικές» συμφωνίες του ΣΥΡΙΖΑ και θεωρούν, σύμφωνα με τη “Μπάμ”, εύλογο το διπλάσιο τίμημα προκειμένου να εγκριθεί η συμφωνία και να μην απορριφθεί ως σκανδαλώδης παραχώρηση.
Συγκεκριμένα, με επιστολή που έφθασε στην Αθήνα, προτείνεται:
• Αύξηση του αρχικού τιμήματος για την παραχώρηση από 10 σε 20 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα 10 πρέπει να πληρωθούν στην έναρξη της παραχώρησης και τα υπόλοιπα στην αρχή του 8ου έτους της σύμβασης.
• Η ελάχιστη εγγυημένη ετήσια πληρωμή από τους ιδιώτες αυξάνεται από 350.000 που είχε συμφωνηθεί σε 700.000 ευρώ με τιμές 2017.
• Αυξάνεται το ποσοστό επί του τζίρου που είχε συμφωνηθεί να καταβάλλεται κάθε χρόνο από 2.51% σε 5.00% του τζίρου κάθε χρόνο.
• Να μειωθεί η διάρκεια της παραχώρησης από 60 χρόνια σε 37 έτη.
Παράλληλα, η Κομισιόν ζητά να διασφαλιστεί ότι ο παραχωρησιούχος δεν θα αποκτήσει επιπλέον χώρους ή δυνατότητες που δεν αναφέρονται ρητά στη συμφωνία. Θεωρεί, μάλιστα, εύλογο να συμφωνηθεί ότι οι ιδιώτες και οι κρατικοί οργανισμοί που κάνουν την παραχώρηση θα μοιράζονται από 50% η κάθε πλευρά τα κέρδη μετά από φόρους και μετά την εξασφάλιση απόδοσης 9,09% για τα κεφάλαια των ιδιωτών. Οι σκληροί τεχνοκράτες των Βρυξελλών, δεν κάνουν χάρες σε ιδιώτες, όπως οι δικοί μας αριστεροί υπερασπιστές του λαού!