Ο φετινός Νοέμβριος είναι ίσως ο πιο καθοριστικός μήνας για το μέλλον του Netfllix, καθώς ο streaming κολοσσός έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με ισχυρούς αντιπάλους (βρισκόμαστε στο μήνα που λανσάρονται οι APPLE TV+ και DISNEY+), ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται μπροστά στην πολύ πιθανή αναγνώρισή του από την Αμερικανική Ακαδημία.
Με ένα ασύλληπτα μεγάλο μπάτζετ, το Netflix έφερε τον Μάρτιν Σκορσέζε ξανά πίσω από τις κάμερες και ο πολυαναμενόμενος «Ιρλανδός» του (έρχεται στις αίθουσες στις 21/11 και στο Netflix στις 27/11) είναι πιθανό να χαρίσει στην πλατφόρμα το πολυπόθητο Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Ο ανταγωνισμός λοιπόν, αλλά και η εισβολή στο οσκαρικό σκηνικό μέσω Σκορσέζε ωθούν το Netflix να παράγει πρωτότυπο υλικό ικανό να προσελκύσει ολοένα και περισσότερους θεατές/αγοραστές. Ιδού λοιπόν η πεντάδα με όσα ξεχωρίσαμε από τις νέες αφίξεις, πέραν του «Ιρλανδού» φυσικά.
«The end of the f***ing world»
Μετά το cliffhanger φινάλε της πρώτης σεζόν, μ’ έναν πυροβολισμό να ακούγεται σε μαύρο φόντο, τα πράγματα δεν φαίνονται τόσο καλά για τον Τζέιμς, βάσει όσων μαρτυρά το μυστηριώδες τρέιλερ της δεύτερης σεζόν. Η Αλίσα, είναι πλέον μόνη της και η Μπόνι, ο νέος χαρακτήρας που προστίθεται στο καστ αυτής της απροσδόκητης επιτυχίας του Netflix σε συμπαραγωγή με το Channel 4, είναι αποφασισμένη να την φέρει αντιμέτωπη με τα μυστικά του παρελθόντος. Τα οκτώ νέα επεισόδια της δεύτερης σεζόν στριμάρουν στο Netflix από τις 5/11.
«The Crown»
Η βασίλισσα…μεγάλωσε και ήρθε η ώρα για την εξαιρετική Κλερ Φόι να παραδώσει τα σκήπτρα της. Κανένα παράπονο όμως, καθώς διάδοχός της στέφεται η οσκαρική Ολίβια Κόλμαν – ποιος δεν ανυπομονεί να τη δει ως Βασίλισσα Ελισάβετ Β’; Η 3η σεζόν της βραβευμένης με Emmy σειράς που θα καλύψει την ιστορική περίοδο 1964-77 έρχεται στις 17/11, ενώ νεοεισερχόμενοι στο «παλάτι» είναι και η Έλενα Μπόναμ Κάρτερ ως πριγκίπισσα Άννα και ο Τόμπιας Μένζις του «Game of Thrones» ως Φίλιππος.
«Earthquake Bird» («Προάγγελμα θανάτου»)
Ο Γουός Γουεστμόρλαντ («Colette», «Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει») σκηνοθετεί τη διασκευή του αστυνομικού μυθιστορήματος «Earthquake Bird» της Σουζάνα Τζόουνς σε ένα ατμοσφαιρικό νέο-νουάρ, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λονδίνου αποσπώντας θετικές κριτικές. Στο Τόκιο του 1989 η Αμερικανίδα Λούσι Φλάι (Αλίσια Βικάντερ) ερωτεύεται τον γοητευτικό φωτογράφο Τέιτζι (Ναόκι Κομπαγιάσι). Σύντομα όμως η ζωή της αλλάζει, όταν η ίδια θεωρείται από τις τοπικές αρχές ύποπτη για την εξαφάνιση, ίσως και για τη δολοφονία, της φίλης της Λίλι (Ράιλι Κίο), τη στιγμή που και ο Τέιτζι εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Όλα όσα θα εκμυστηρευτεί στην αστυνομία ξετυλίγουν ένα ερωτικό τρίγωνο που μετατρέπεται σε ψυχολογικό θρίλερ, με τον Ρίντλεϊ Σκοτ να βάζει την υπογραφή του στην παραγωγή της ταινίας που έρχεται στο Netflix στις 15/11.
«I lost my body» («Έχασα το σώμα μου»)
Καθηλωτική και άκρως ποιητική, η animation ιστορία ενός ακρωτηριασμένου χεριού που τριγυρίζει στους δρόμους του Παρισιού προσπαθώντας να επανασυνδεθεί με το σώμα στο οποίο ανήκε κάποτε, αυτό του νεαρού Ναουφέλ, βραβεύτηκε στο τμήμα Εβδομάδας Κριτικής του Φεστιβάλ των Κανών και στις 29/11 έρχεται στο Netflix με φόρα για τα Όσκαρ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ζερεμί Κλαπάν, ενώ η ταινία αποτελεί διασκευή του βιβλίου «Happy hand» του Γκιγιόμ Λοράν (σεναριογράφος του «Αμελί»).
«Αμερικανός γιος»
H Κέντρα Έλις-Κόνορ (Κέρι Ουάσινγκτον) μια μητέρα ενός εφήβου που έχει χαθεί καταφθάνει στο αστυνομικό τμήμα στη Νότια Φλόριντα με την ελπίδα πως οι αστυνομικοί θα εντοπίσουν τα ίχνη του γιου της. Και καθώς περιμένει τον πράκτορα του FBI και πρώην σύζυγό της να έρθει για να βοηθήσει στις έρευνες, η Κέντρα αδυνατεί να δει στο πρόσωπο των αρχών έναν πραγματικό σύμμαχο. Διότι εκείνη είναι έγχρωμη κι έρχεται αντιμέτωπη με εξοργιστικές προκαταλήψεις αλλά και φόβους που ξυπνούν πρόσφατα περιστατικά αστυνομικής βίας απέναντι σε μαύρους (ή μιγάδες, όπως ο γιος της) νεαρούς, πολλά από τα οποία θανατηφόρα. Η ταινία, που στριμάρει στο Netflix από την 1/11, βασίζεται στο ομώνυμο θεατρικό έργο που ανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ με τεράστια επιτυχία.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ)