Όταν αφορά τα μεγάλα έργα και ιδιαίτερα το μετρό, οι θεσσαλονικείς έχουν κάθε δικαίωμα να θεωρούν τις εξαγγελίες ως ανέκδοτο καθώς στην πόλη όλα μένουν στάσιμα, είτε λόγω έλλειψης χρημάτων, είτε λόγω ατελείωτων δικαστικών προσφυγών, είτε λόγω κακών επιλογών της διοίκησης. Ωστόσο φέτος η Θεσσαλονίκη και όχι η Αθήνα θα είναι αυτή που θα έχει την τιμητική της στα μεγάλα έργα υποδομών, τουλάχιστον όσον αφορά το συγκοινωνιακό.


Η μεγάλη πληγή της πόλης είναι το μέτρο. Ωστόσο για πρώτη φορά υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα και πλέον δεν υφίσταται κανένα σοβαρό εμπόδιο για τη λειτουργία του. Ο ανάδοχος λειτουργίας έχει ήδη αναλάβει, κατασκευαστικά το έργο είναι σχεδόν έτοιμο, η Εγνατία μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα έχει αποδοθεί ολόκληρη στην κυκλοφορία και πλέον όλα φαίνονται έτοιμα: το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα δοθεί η κεντρική γραμμή στους πολίτες. Μάλιστα 6 μήνες μετά, καθώς είναι ήδη έτοιμη, θα δοθεί και η επέκταση της Καλαμαριάς. Επιπλέον σε εξέλιξη βρίσκεται η εργολαβία για τις πρόδρομες εργασίες σχετικά με την επέκταση του μετρό στην δυτική πλευρά της πόλης, όπου σύντομα θα ανακοινωθεί η τελική χάραξη της νέας γραμμής. 


Έτσι οι θεσσαλονικείς θα πάρουν μια μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο γίνεται πιο έντονο λόγω του μεγάλου έργου του FlyOver. Το τελευταίο είναι ένα απαραίτητο έργο, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει ως υπόσχεση του πρωθυπουργού στην πόλη και σε περίπου 4 χρόνια θα προσφέρει μια πιο ασφαλή περιφερειακή οδό που θα δέχεται το διπλάσιο όγκο οχημάτων. Όσον αφορά τα μεγάλα αναπτυξιακά οδικά έργα, το πρώτο εξάμηνο του 2024 θα δοθεί στην κυκλοφορία και η οδική διασύνδεση της Εγνατίας με το λιμάνι (ΟΛΘ) ενώ ο διαγωνισμός για τον πολύπαθο άξονα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα θα περάσει στην τελική του φάση. 


Το πρόβλημα που λέγεται ΟΑΣΘ


Άλλη μια μεγάλη πληγή της πόλης αποτελεί ο ΟΑΣΘ. Τα τελευταία 2 έτη έχει πάρει μια μικρή ανάσα με την προσθήκη των γραμμών ΚΤΕΛ στις περιαστικές περιοχές, ωστόσο η μεγάλη ενίσχυση είναι ήδη στα σκαριά: 75 νέοι οδηγοί έχουν ήδη πιάσει δουλειά από 1/1, ενώ συνολικά 150 νέοι οδηγοί θα έχουν προσληφθεί μέχρι τέλος του μήνα, οι οποίοι θα δώσουν στην πόλη 50 επιπλέον λεωφορεία. Επιπρόσθετα έως τον Απρίλιο η πόλη θα προμηθευτεί πάνω από 100 καινούρια, ηλεκτρικά λεωφορεία. Νέα λεωφορεία, δηλαδή, μετά από περίπου 15 έτη απραξίας! Παράλληλα η κυβέρνηση επεξεργάζεται ενιαίο, ηλεκτρονικό εισιτήριο για όλα τα μέσα της πόλης με τη λειτουργία του μετρό. 


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση δίνουν πολύ μεγάλη βαρύτητα στα έργα υποδομών στην Θεσσαλονίκη καθώς αναγνωρίζουν ότι η πόλη του βορρά έχει μείνει πίσω σε κρίσιμους τομείς. Ετσι, μεταξύ άλλων, είναι ζήτημα ημερών η έναρξη των εργασιών για το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και βόρειας Ελλάδας, το οποίο θα εγκαινιαστεί παρουσία του Πρωθυπουργού ενώ μέσα στο έτος ξεκινούν οι εργασίες για το τεχνολογικό πάρκο καινοτομίας στην Θέρμη και ξεκαθαρίζεται οριστικά το μοντέλο ανάπλασης της ΔΕΘ.