Στοιχεία μη αξιοποιήσιμα δικαστικά εκτιμούν νομικές πηγές ότι περιείχαν τα 649.000 αρχεία που καταγγέλλουν συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών πως κατασχέθηκαν και παραδόθηκαν στον ανακριτή αλλά δεν υπάρχουν στη δικογραφία.
Πρόκειται, όπως γράφει το dikastiko.gr, επικαλούμενο νομικές πηγές, για ηχητικά και έγγραφα από την ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά τη διαδρομή των τρένων από την Αλεξανδρούπολη έως και την Πελοπόννησο, συμβάσεις από το 2009 και γενικά στοιχεία μη αξιοποιήσιμα δικαστικά σύμφωνα με την εκτίμησή τους.
Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για ένα υπέρογκο υλικό που αφορά το σύνολο του δικτύου αλλά και έγγραφα (συμβάσεις) της ΕΡΓΟΣΕ που φτάνουν έως το 2009. «Η πρώτη ανακρίτρια τα ζήτησε συνολικά και ήρθαν. Ο εφέτης ανακριτής, από το σύνολο της διαδρομής επέλεξε ολόκληρο το υλικό από τα Παλαιοφάρσαλα έως τη Θεσσαλονίκη και το ενέταξε προς αξιολόγηση, ενώ το υπόλοιπο παραμένει στο ανακριτικό γραφείο. Δηλαδή προφανώς δεν είχε σχέση με την ερευνόμενη υπόθεση η συνομιλία του σταθμάρχη στην Πελοπόννησο», είναι η εξήγηση των ίδιων νομικών πηγών στο dikastik;o.gr, θεωρώντας πως πρόκειται για μια αξιοποιήσιμο δικαστικά υλικό.
Σχετικά δε με th μήνυση που κατέθεσαν η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του συλλόγου «Τέμπη 28/2/2023» και ο Παύλος Ασλανίδης, συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, νομικές πηγές θεωρούν πως σε πρώτη φάση δεν «παγώνει» την ανάκριση. Η μήνυση θα διερευνηθεί από εισαγγελέα κι αν κριθεί ότι προκύπτουν ενδείξεις για να κληθεί ο ανακριτής για εξηγήσεις ως ύποπτος διάπραξης αξιόποινων πράξεων, τότε μέχρι να κριθεί η ποινική μεταχείριση του, πρέπει να προχωρήσει σε αποχή από την ανάκριση.
Πραγματογνώμονες: Δεν υπήρχε ύποπτο φορτίο
Στο μεταξύ οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από τον εφέτη ανακριτή για την υπόθεση της σύγκρουσης στα Τέμπη πιστοποιούν ότι το εμπορικό τρένο που συγκρούστηκε είναι αυτό που εμφανίζεται στα τρία νέα βίντεο. Τα βίντεο παραδόθηκαν στον ανακριτή από τον δικηγόρο Βασίλη Καπερνάρο δύο χρόνια μετά το δυστύχημα.
Σύμφωνα με τις εκθέσεις τους, δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη άλλου φορτίου εκτός από το δηλωθέν, αποκλείοντας έτσι το ενδεχόμενο μεταφοράς ύποπτου φορτίου.
Οι πραγματογνωμοσύνες των δικαστικών πραγματογνωμόνων θα δοθούν στους συνηγόρους των συγγενών των θυμάτων για αξιολόγηση, ενώ ο ανακριτής θα τις αποστείλει και στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για περαιτέρω έρευνα και λεπτομερέστερη αξιολόγηση σε σχέση και με όσα κατασχέθηκαν πρόσφατα, όπως καταγραφικά και servers, από τα γραφεία της εταιρείας που είχε την ευθύνη της βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικoύ δικτύου.
Τι αναφέρει η έκθεση
Στην έκθεση αναφέρεται ότι από την εξέταση των δύο βίντεο -το τρίτο δεν κρίθηκε αξιοποιήσιμο- προκύπτουν τα εξής για το φορτίο της αμαξοστοιχίας:
- Ο εμπορικός συρμός καί στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας
- Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης.
- Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και τα έγγραφα της Hellenic Train, όσο και με την ανάλυση των βίντεο.
- Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
- Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container.