Ενδελεχής και σε βάθος χρόνου θα είναι η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε από τη νέα διοίκηση του ΟΣΕ τους φακέλους όλων των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων της τελευταίας 15ετίας με στόχο να διερευνηθούν λάθη, αμέλειες και παραλείψεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Σήμερα δε ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας της μοιραίας βραδιάς. Οι κατηγορούμενοι αναμένεται να περάσουν την πόρτα του ανακριτή πιθανότατα σήμερα ή αύριο. Σύμφωνα με πληροφορίες και με βάση την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να απολογηθεί και πάλι ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης που κρατείται στις φυλακές της Λάρισας, ενώ είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο στο επόμενο διάστημα να υπάρξουν και άλλες διώξεις σε άλλα πρόσωπα.

Στόχος να ελεγχθεί αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα των τελευταίων 15 ετών ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.

Σσημειώνεται ότι ο κ. Ντιογιάκος έχει ζητήσει και μελετά τον φάκελο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το Μάιο 2017 και είχε 4 νεκρούς και 10 τραυματίες, για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του δυστυχήματος και ο οποίος αθωώθηκε.

Εκτός από το δυστύχημα στο Άδενδρο, σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι Αρχές αναμένεται να θέσουν επί τάπητος ακόμη τρία συμβάντα, τα οποία είναι τα εξής:

16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες, με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς.

30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη κατά την επιβίβαση στον Δομοκό.

21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα, με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.

Στο μεταξύ ο προιστάμενος της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρόμικου Χρήματος Χαρ. Βουρλιώτης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ιστοσελίδας «Voria», ανέφερε πως οποιαδήποτε οικονομική ατασθαλία ή παρανομία που έγινε τα τελευταία 15 χρόνια στις συμβάσεις του ΟΣΕ θα εντοπιστεί, ενώ ο έλεγχος θα αφορά δεκάδες πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης τόσο στον ΟΣΕ όσο και σε επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό. «Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», σημείωσε ο κ. Βουρλιώτης.

Ογκωδέστατη δικογραφία

Στο μεταξύ στο γραφείο του ανακριτή υπάρχει από χθες η ογκωδέστατη δικογραφία την οποία και μελετά, διαπιστώνοντας ότι πρόκειται για μία υπόθεση πολύπλοκη και με πολλούς παραμέτρους, τόσο για αίτια του δυστυχήματος όσο και την εμπλοκή προσώπων.

Σημειώνεται, ότι το πεδίο της έρευνας αναβαθμίζεται καθημερινά, ξεφεύγει από τους χειρισμούς του σταθμάρχη και μετατοπίζεται και σε άλλα πρόσωπα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπόθεση είναι πολυσύνθετη.

Στόχος της διαδικασίας είναι οι δικαστικές Αρχές να οδηγηθούν στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους. Επίσης ο εφέτης ανακριτής, θα λάβει και τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.

‘Ερευνα αν ο σταθμαρχης ήταν στο πόστο του

Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για την Τραγωδία στα Τέμπη, με τις αρχές να εστιάσουν επίσης και στο εάν ο σταθμάρχης Λάρισας ήταν στο πόστο του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία Intercity 62.

Σύμφωνα με το Mega, το τρένο έφυγε στις 23:06 και εάν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει. Επίσης, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου-υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι, αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρισκόταν στο σταθμαρχείο, μέσω μιας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί. Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει η άρση τηλεφωνικού απορρήτου.