Η ολοκλήρωση και παράδοση των 65 χιλιομέτρων του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος σηματοδοτεί μια καθοριστική στιγμή για την οδική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Ελλάδας. Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, το έργο αυτό δεν είναι μόνο τεχνικά άρτιο, αλλά και κοινωνικά αναγκαίο, καθώς αντικαθιστά ένα από τα πιο επικίνδυνα οδικά τμήματα της χώρας. Ο νέος άξονας έρχεται να ενισχύσει την οδική σύνδεση, να μειώσει τα τροχαία και να προσφέρει σύγχρονες υποδομές στους πολίτες.

Ειδικότερα, η ολοκλήρωση ενός κρίσιμου έργου υποδομής, του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, αντικατοπτρίζει την έναρξη μιας νέας εποχής για την οδική ασφάλεια της χώρας και τη Δυτική Ελλάδα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο. «Παραδίδουμε 65 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος», ανέφερε σημειώνοντας ότι σηματοδοτεί το τέλος μιας καρμανιόλας που στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες κόσμο.

«Tώρα πλέον έχουμε τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργο. Πρόκειται για 65 χλμ. από την Άλισσο μέχρι τον Πύργο και υπολείπονται περίπου 9 χιλιόμετρα -το τμήμα μέχρι την Πάτρα- τα οποία θα παραδοθούν το Νοέμβριο» δήλωσε ο κ. Ταχιος στο ΕΡΤΝews και τη Σταυρούλα Χριστοφιλέα.

Με τις καλύτερες προδιαγραφές

«Αύριο όμως παραδίδεται ένα πολύ μεγάλο τμήμα το οποίο θα δει κανένας ότι έχει κατασκευαστεί όχι μόνο σε χρόνο ρεκόρ αλλά και με τις καλύτερες προδιαγραφές» σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκαλύπτοντας ότι ο παλαιός αυτοκινητόδρομος «είχε κατά μέσο όρο 13 νεκρούς τον χρόνο». Παράλληλα, όπως είπε, ο νέος δρόμος θα ενισχυθεί με αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα, κόμβους και υψηλής ποιότητας κατασκευές.

Ερωτηθείς για το υψηλό κόστος των διοδίων στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, ο Υφυπουργός απάντησε ότι «υπάρχουν δύο τρόποι να πληρώνεις: ως χρήστης ή ως φορολογούμενος. Στην παραχώρηση, πληρώνει αυτός που χρησιμοποιεί τον δρόμο – και αυτό είναι πιο δίκαιο».

Όσον αφορά τη χιλιομετρική καταβολή των διοδίων παραδέχθηκε ότι εκκρεμεί γενικά ως ζήτημα. Όσον αφορά όμως τα πλευρικά διόδια στο συγκεκριμένο έργο τόνισε ότι «θα πληρώνει κανείς σύμφωνα με την απόσταση που θα διανύει». Και όπως παραδέχτηκε, «παρά το γεγονός ότι αργήσαμε, έχουμε αρχίσει να έχουμε πολύ καλούς αυτοκινητοδρόμους. Ο Πάτρα-Πύργος είναι ένας από αυτούς».

Να σημειωθεί ότι ο Πρωθυπουργός θα παραστεί αυριο στα εγκαίνια του έργου και θα μιλήσει, στις 19:30, στην τελετή παράδοσης της νέας χάραξης της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, κοντά στο Αλποχώρι Ηλείας.

«Επικίνδυνη και δεν μπορεί να παραμείνει. Πρέπει να αντικατασταθεί»

Αναφορικά με την πολύπαθη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, που είναι κατασκευής της δεκαετίας του ’60 επισήμανε ότι «είναι μία γερασμένη γέφυρα, στα όρια του να εκμετρήσει το μπετόν από το οποίο κατασκευάστηκε». Επίσης, όπως τόνισε δεν έχει ελεύθερο ύψος 5 μ. γι’ αυτό και καρφώνονται από κάτω τα φορτηγά και τα σημεία στα οποία στηρίζεται βρίσκονται μέσα στην ΛΕΑ της Εθνικής Οδού.

Μάλιστα, όπως επισήμανε, «η κατεδάφιση και η κατασκευή της γέφυρας είναι έργο της παραχώρησης. Δεν την πληρώνει το Δημόσιο. Την πληρώνει η Νέα οδός». Σχετικά με την επικινδυνότητά της σχολίασε: «Είναι μια γέφυρα χωρίς μελέτη δεν μπορείς αυτή τη στιγμή να την αξιολογήσεις. Μπορείς μόνο να αξιολογήσεις την παλαιότητα της. Υπάρχει θέμα επικινδυνότητας. Δεν μπορεί να παραμείνει. Πρέπει να αντικατασταθεί».

Σχετικά με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αντικατάστασή της είπε: «Το πρόβλημα δεν είναι η γέφυρα, είναι η άρνηση για την κατασκευή πλευρικών διοδίων. Όμως, η μη εκτέλεση της σύμβασης επιβαρύνει όλους τους φορολογούμενους». Επιπλέον, όπως τόνισε, από το 2017 μέχρι σήμερα η σχετική αποζημίωση (σ.σ. προς τον παραχωρησιούχο) αγγίζει τα 147 εκατ. ευρώ.

«Δεν συζητάμε για τα διόδια για τα οποία έχουμε δώσει παράταση τριών ετών. Ανά τρία χρόνια ανανεώνεται η σχετική εντολή προς τον παραχωρησιούχο να μην προχωρήσει στα διόδια» είπε προσθέτοντας ότι «πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτά τα έργα δεν γίνονται με συγκρούσεις αλλά με συναίνεση. Η οπτική των πραγμάτων είναι ότι δεν είναι δυνατόν ο φορολογούμενος να χρεώνεται με αυτό το πρόβλημα. Ο παραχωρησιούχος αποζημιώνεται σήμερα για το γεγονός ότι δεν το έχουμε δώσει εντολή να πάει να κατασκευάσει την γέφυρα».

Καταλήγοντας εξέφρασε την άποψη «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η κυβέρνηση δηλαδή, δεν θέτει τα πράγματα προ τετελεσμένων» λέγοντας ότι είναι ανοικτός να συζητήσει το θέμα με τους δημάρχους των γειτονικών περιοχών που αντιδρούν την επιβολή πλευρικών διοδίων.

Μιλώντας ατέλος για τη σεισμική θωράκιση και τα προγράμματα ελέγχου στα δημόσια κτήρια, με αφορμή το μεγάλο σεισμό στη Ρωσία, ανέφερε ότι υπάρχουν διάφορα προγράμματα που «τρέχουν» λέγοντας ότι «γίνονται έλεγχοι και καταγραφές για να διαπιστωθεί ποια κτήρια χρήζουν παρεμβάσεων». Παράλληλα, όπως είπε η ευθύνη των παρεμβάσεων ανήκει πρωτίστως στην τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά όπου χρειαστεί θα παρέμβει και το Υπουργείο» επισημαίνοντας ότι «οι ελληνικές υποδομές έχουν αντέξει στο παρελθόν και γενικά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, αλλά δεν επιτρέπεται ο εφησυχασμός».