«Ο κόσμος δεν θέλει να τον κοροϊδεύεις, έχει περάσει δύσκολα τα τελευταία χρόνια, έχει υποφέρει με την κρίση, έχει δει τη ζωή του να αλλάζει. Τώρα βλέπει μια σταθερότητα, θέλει να συνεχίσει αυτή τη σταθερότητα, αλλά θέλει να ξέρει ότι το παιχνίδι είναι καθαρό και νομίζω ότι αυτό πρέπει να προσφέρουμε στον κόσμο». 

Αυτή ήταν η εξήγηση που έδωσε ο νέος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ για το αποτέλεσμα των εκλογών της περασμένης Κυριακής. 

Ερωτηθείς για τη φράση του πρωθυπουργού μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ότι «θα δουλέψουμε ώστε το “ποτέ ξανά” να μην μείνει λόγος κενός», ο κ. Ταχιάος, σημείωσε ότι αυτό αφορά όχι μόνο στις υποδομές, αλλά και στη λειτουργία τους και κυρίως στη συντήρησή τους. «Στην Ελλάδα και αυτό είναι μια πραγματικότητα η οποία έχει μπει στη ζωή μας και μετά την ευρωπαϊκή μας πορεία, μαθαίνουμε να αθροίζουμε υποδομές. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μένουμε συχνά πίσω στη συντήρηση και φυσικά ειδικά στην περίοδο της κρίσης σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, οι συνθήκες λειτουργίας επιδεινώθηκαν. Είναι λοιπόν σαφές ότι πρέπει να κάνουμε, ένα διάλειμμα, μια παύση, να κοιτάξουμε αυτά που έχουμε αφήσει πίσω και τα οποία πρέπει πιθανόν να αναθεωρήσουμε και σίγουρα να εκσυγχρονίσουμε. Αυτό είναι ένα από τα στοιχήματα τα οποία έχουμε μπροστά μας» επισήμανε. 

Το 2024 θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης 

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος, τόνισε ότι περισσότερο από ένα λειτουργικό έργο για την πόλη, είναι και ένα σύμβολο για την συμπρωτεύουσα, διότι «την ώρα που θα λειτουργήσει το μετρό, θα περάσει μια καμπή, θα αλλάξει σελίδα και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Το μετρό, κατασκευαστικά είναι πάρα πολύ προχωρημένο. Εκείνο το οποίο έχει σημασία τώρα είναι το να παραδοθεί σε εμπορική λειτουργία και για να γίνει αυτό, χρειάζεται να συντρέξουν πολλοί παράγοντες. Είμαστε στη φάση αυτού του σχεδιασμού. Το σημαντικότερο όμως απ’ όλα ήταν, ότι έπρεπε να υπάρχει η εταιρεία λειτουργίας του μετρό. Η πολιτική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, που κατά την άποψή μου είναι πραγματικά σοφή, είναι ότι θα έπρεπε να δοθεί σε μια ιδιωτική εταιρεία η οποία έχει κάνει αυτή τη δουλειά αλλού, ξέρει αυτή τη δουλειά, είναι εξοικειωμένη με το μέσο γιατί πρόκειται για ένα αυτόματο μέσο, ένα μέσο όπου δεν υπάρχει οδηγός, όπου τα πάντα τα διαχειρίζονται συστήματα τα οποία είναι της τελευταίας τεχνολογίας. Η απόφαση αυτή λοιπόν, έφτασε πλέον στο στάδιο της υλοποίησης. Την προηγούμενη Παρασκευή η Ελληνικό Μετρό, που μέχρι προχθές προήδρευα, ανέθεσε την λειτουργία σε μια κοινοπραξία του μετρό του Μιλάνο και της EGIS μιας γαλλικής εταιρείας η οποία είχε την εμπειρία της λειτουργίας ενός ίδιου μετρό στην Κοπεγχάγη και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την εμπορική λειτουργία του μετρό. Είναι μια Γαλλο-Ιταλική σύμπραξη, αυτοί θα συστήσουν ένα Special Purpose Vehicle (SPV), ένα όχημα ειδικού σκοπού, μια ειδική εταιρεία η οποία εξ’ όσων ξέρω θα λέγεται THEMA, η οποία θα είναι αυτή που θα λειτουργήσει το Μετρό για λογαριασμό της Αττικό Μετρό, η οποία τώρα είναι η αναθέτουσα αρχή». 

Ο Νίκος Ταχιάος εκτίμησε ότι το μετρό θα λειτουργήσει μέσα στο 2024 αλλά επισήμανε ότι δεν μπορεί να δώσει ακριβή ημερομηνία. «Μετά την εμπειρία των Τεμπών πρέπει να γίνει σαφές σε όλους ότι το μεγαλύτερο ερώτημα για ένα μετρό είναι η ασφάλεια. Λοιπόν, θα λειτουργήσει όταν έχουν γίνει όλες οι πιστοποιήσεις και όταν είναι απολύτως βέβαιο ότι οι πολίτες όχι απλώς θα μπουν ασφαλώς, αλλά θα αισθάνονται ότι μπαίνουν ασφαλώς μέσα στο μετρό» είπε. 

Ξεκίνησε ο μετροπόντικας 

Για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας ο υφυπουργός είπε ότι είναι ένα «έργο το οποίο διεσώθη από την προηγούμενη κυβέρνηση διότι ήταν έτοιμο να πάει στο γκρεμό. Αυτό σημαίνει βεβαίως ότι έγιναν και κάποιες παραδοχές και κάποιοι συμβιβασμοί στον σχεδιασμό του έργου. Ο μετροπόντικας έχει ήδη ξεκινήσει. Αυτή τη στιγμή δεν βλέπουμε στη μεγάλη εικόνα να υπάρχει χρονική μετατόπιση η οποία να είναι σημαντική».  

Τέλος, ερωτηθείς για τον Βόρειο Οδικό Άξονας στην Κρήτη, ο κ. Ταχιάος είπε ότι «έχει ξεκινήσει, τώρα υπάρχει εκκρεμότητα μεταξύ Ηρακλείου και Χανίων. Είναι μία υπόθεση την οποία επίσης θα τρέξουμε. Άλλωστε μην ξεχνάτε ο ίδιος πρωθυπουργός έχει βάλει τον ΒΟΑΚ στα προσωπικά του στοιχήματα. Είναι κάτι το οποίο τον αφορά προσωπικά».