Την παρέμβαση της Χρυσής Αυγής προκάλεσε η προοπτική της διεξαγωγής της συναυλίας με τίτλο «Ασεβή Τροπάρια με τους Ήχους της Κάνναβης» η οποία πραγματοποιείται το Σάββατο 11 Μαΐου στον Βοτανικό.

Ξεπερνώντας για μιαν ακόμη φορά τα όρια ακόμη και της απλής λογικής, βουλευτές του μορφώματος κατέθεσαν ερώτηση προς τα υπουργεία Πολιτισμού και Δικαιοσύνης ζητώντας να ακυρωθεί η μουσική αυτή βραδιά, επειδή όπως υποστήριξαν… προσβάλλει το χριστιανικό αίσθημα των πιστών και τον ελληνικό πολιτισμό!

Οι διοργανωτές της εκδήλωσης αναφερόμενοι στην «παρέμβαση» αυτή δήλωσαν χαρακτηριστικά: «Θεωρούν ότι το ρεμπέτικο προσβάλλει. Το ρεμπέτικο που έχει σημαδέψει την μουσική ιστορία της χώρας και αποτελεί το ίδιο ιστορικό ντοκουμέντο, αφού στους στίχους του αντικατοπτρίζεται το πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής όπου άνθισε και ιδιαιτέρως η ζωή των φτωχότερων τάξεων και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Το ρεμπέτικο που αποτελεί μαρτυρία για την προσφυγιά του μεσοπολέμου και για τη ζωή της εργατικής και της μεσοαστικής τάξης, ενώ σήμερα αποτελεί ζωντανή και δημοφιλή πολιτιστική κληρονομιά που αναγνωρίζεται πλέον όχι μόνο από τους Έλληνες, αλλά από ολόκληρη την ανθρωπότητα. Το ρεμπέτικο που όταν η Unesco το ενέγραψε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, σημείωσε με έμφαση “τον δυναμικό χαρακτήρα του, καθώς και την εξέλιξή του σε ισχυρό σημείο αναφοράς για τη συλλογική μνήμη και ταυτότητα των Ελλήνων”».

Σημειώνεται ότι η συναυλία ήταν να πραγματοποιηθεί στις 20 Απριλίου όμως ο ξαφνικός θάνατος του Κώστα Χατζηδουλή, ενός ανθρώπου που συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με το ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι και είχε και την καλλιτεχνική επιμέλειά της, την ανέβαλε!

Όπως τονίζουν οι διοργανωτές «Τα “Ασεβή Τροπάρια με τους Ήχους της Κάνναβης” θα παιχτούν και θα είναι μια γιορτή σαν ευχαριστώ στον Κώστα Χατζηδουλή αλλά κι αυτές τις ευλαβικές μορφές της δισκογραφίας που διατήρησαν ζωντανό το σπόρο του ρεμπέτικου και της κάνναβης μέσα από τις ανυπέρβλητες δημιουργίες τους! Ένα μουσικό ταξίδι που θα ξεκινήσει από τα τέλη του 19ου αιώνα, θα κάνει ένα πέρασμα από την Σμύρνη και τον Πειραιά, θα συνεχίσει την πορεία του με τα πρώτα ρεμπέτικα της εποχής της απαγόρευσης και καταλήξει στην μεταπολεμική περίοδο με τραγούδια που κράτησαν ζωντανή αυτή την, μοναδική διεθνώς, μουσική».