Με αντικείμενο τα επόμενα βήματα για την επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου πραγματοποιείται, στις 12.30 το μεσημέρι, ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, παρουσία του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη και των διοικήσεων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train. Σχετικές ανακοινώσεις πιθανότατα να γίνουν και εντός της ημέρας.
Σε κάθε περίπτωση, στόχος είναι, όπως τον είχε θέσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός στο προηγούμενο υπουργικό συμβούλιο, η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου έως τα τέλη Μαρτίου.
Όπως είχε δηλώσει ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στο σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται η δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας, αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Θα προβλέπονται υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού. Επίσης θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός σε ό,τι αφορά τις δράσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train, στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων τους.
Σημειώνεται ότι η καθήλωση των τρένων έχει επιπτώσεις στο εξωτερικό και εσωτερικό εμπόριο που διακινείται μέσω του σιδηροδρόμου.
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης ολοκλήρωσε έναν κύκλο συζήτησης με τους σιδηροδρομικούς. Χθες είχε συνάντηση με τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου, προκειμένου να διαμορφωθεί το τελικό πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του, έως ότου να λειτουργήσει το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης ETCS στο τέλος του ερχόμενου Σεπτεμβρίου. Στη συνάντηση, τη δεύτερη κατά σειρά, τέθηκε από πλευράς των εργαζόμενων το πακέτο προτάσεων για την άμεση ασφαλή επανεκκίνηση των δρομολογίων και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τόσο των εργαζόμενων όσο και του επιβατικού κοινού.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των σιδηροδρομικών, το «πράσινο φως» αναμένεται να δοθεί πρώτα στην επανέναρξη δρομολογίων του προαστιακού της Αθήνας, στον οποίο υπάρχει πλήρης τηλεδιοίκηση, όπως και στην επαναλειτουργία των εμπορευματικών τρένων και εν συνεχεία στα επιβατικές αμαξοστοιχίες.