Η Stoiximan συγκαταλέγεται στους μεγάλους νικητές των φετινών Sports Marketing Awards. Με αυτή την αφορμή, αναζητήσαμε τη φιλοσοφία και στρατηγική της εταιρείας στον τομέα του αθλητικού marketing. Όπως εξηγεί ο CMO της Stoiximan / Betano, Πάνος Κωνσταντόπουλος, η εταιρεία έχει αναπτύξει από το ξεκίνημά της μια άρρηκτη σχέση με τη μεγάλη οικογένεια του ελληνικού αθλητισμού.
«Αν οι άνθρωποι του αθλητικού marketing έχουμε μια ευθύνη, αυτή είναι να προωθήσουμε το fair play, τις αξίες αυτές που κάνουν κάθε παιχνίδι καλύτερο», λέει ο Πάνος Κωνσταντόπουλος. Σε συνέντευξή του στο Μarketing Week αναλύει τη φιλοσοφία της εταιρείας στον τομέα του αθλητικού marketing και την άρρηκτη σύνδεση που βλέπει με την έννοια της κοινωνικής προσφοράς.
Παράλληλα, σχολιάζει το ρυθμιστικό περιβάλλον επικοινωνίας της εν λόγω αγοράς, εξηγεί τους λόγους πίσω από την έντονη εξωστρέφεια που η εταιρεία αναπτύσσει τελευταία και, αναφέρεται στις προσκλήσεις και ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά. «Είμαστε έτοιμοι», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Η Stoiximan είχε μια εξαιρετική παρουσία στα πρόσφατα Sports Marketing Awards. Ποιος είναι ο κεντρικός άξονας της φιλοσοφίας που διατρέχει όλες τις ενέργειές σας στο κομμάτι του αθλητικού marketing;
Η ανθρωποκεντρικότητα βρίσκεται στον πυρήνα αυτών που κάνουμε ήδη από το ξεκίνημά μας. Από τη σχέση με τους ανθρώπους μας μέχρι την καθημερινή επικοινωνία με τα μέλη μας και από τις μακροχρόνιες χορηγικές συνεργασίες μέχρι την επικοινωνιακή μας προσέγγιση, στόχος μας είναι να λειτουργούμε με δημιουργικότητα και υπευθυνότητα σε κάθε επίπεδο.
Για μας αυτές οι σχέσεις και η προβολή τους, αγγίζουν σκοπούς που βρίσκονται πέρα και πάνω από το marketing: προωθούν τις υψηλές αξίες του αθλητισμού και συνδέουν τις μεγάλες στιγμές του με την έμπνευση για ένα καλύτερο αύριο. Επενδύουμε στην ποιότητα και τα υψηλά production values σε ό,τι καταπιανόμαστε: με assets όπως οι μεγάλοι μας Ολυμπιονίκες, οι πιο εμπορικές ομάδες στο ποδόσφαιρο και οι τεράστιες προσωπικότητες του ελληνικού αθλητισμού που αποτελούν πρεσβευτές των Μικρών Ηρώων, είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε ώστε να δώσουμε την πλήρη διάσταση της αξίας των δύο brands μας, Stoiximan και Betano.
Αυτή η ανθρωποκεντρική όπως λέτε φιλοσοφία, ποιες προκλήσεις παρουσιάζει ως προς την ανάπτυξη και εφαρμογή της, αλλά και ποιες ίσως μοναδικές ευκαιρίες;
Η στήριξη στον αθλητισμό και η επιστροφή στην κοινωνία μέρους της εμπιστοσύνης που μας δείχνει είναι κομμάτι του τρόπου που κάνουμε κάθε μέρα τη δουλειά μας. Από την πρώτη μας χορηγία το 2014 στην ΚΑΕ Παναθηναϊκός και τη χορηγία-ονοματοδοσία σε Basket & Football League, μέχρι την πολυετή μας στήριξη σε ΠΑΕ Ολυμπιακός και ΠΑΕ ΠΑΟΚ, αλλά και τους αθλητές μας που αγωνίζονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες (υπερήφανοι χορηγοί των 3 χρυσών ολυμπιονικών μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο 2016), μια από τις βασικές μας προτεραιότητες ήταν να συνδυάζουμε αθλητισμό και δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας, με δράσεις όπως το Μπάσκετ Αγάπης, επισκέψεις σε ιδρύματα, ή την πρόσφατη δράση κατά τον αγώνα Ολυμπιακός – ΟΦΗ για τα παιδιά που έχουν ανάγκη.
Πέρα από τις επιμέρους αυτές δράσεις, η κεντρική φιλοσοφία εκφράζεται και μέσα από το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Μικροί Ήρωες by Stoiximan» που παρέχει εκπαιδευτικές εμπειρίες σε περισσότερα από 26.000 παιδιά μέχρι σήμερα, αξιοποιώντας τους Ήρωες του σήμερα, τους μεγάλους αθλητές μας, για να ανοίξουν το δρόμο για τους Ήρωες του Αύριο.
Ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιείστε, είναι από τους έντονα ρυθμιζόμενους, επικοινωνιακά. Ποιες εξελίξεις βλέπετε να έρχονται σε αυτό το πεδίο και ποιες παράμετροι πιστεύετε ότι θα τις ορίσουν;
Μαθαίνουμε από τους αντιστοίχως αυστηρά ρυθμιζόμενους κλάδους και ξέρουμε ότι η υπεύθυνη επικοινωνία είναι μονόδρομος. Ευτυχώς για εμάς, η υπευθυνότητα είναι κομμάτι του DNA μας από τα πρώτα μας βήματα και διαθέτουμε τόσο τη δημιουργικότητα όσο και τους κατάλληλους συνεργάτες για μια επικοινωνία πέρα και πάνω από τα στενά πλαίσια της προϊοντικής προώθησης. Ξέρουμε ότι χτίζοντας σε μηνύματα με αξία και ουσία, όπως οι χορηγικές μας σχέσεις και οι κοινωνικές μας δράσεις, μπορούμε να κερδίσουμε πολλά περισσότερα.
Από το 2014 που ξεκίνησε επίσημα ο ρόλος της ΕΕΕΠ, οι περιορισμοί ήταν ιδιαίτερα αυστηροί και το θεσμικό πλαίσιο από τα πλέον περιοριστικά σε σχέση με άλλες ρυθμιζόμενες αγορές ανά την Ευρώπη. Για εμάς αυτό δεν ήταν εμπόδιο, αλλά ευκαιρία: συνεργαστήκαμε με την ΕΕΕΠ για να εξηγήσουμε πώς λειτουργεί ο χώρος μας και από εκεί και πέρα επιλέξαμε να χτίσουμε ένα brand που θα ήταν πάνω από το προϊόν μας και που στο μυαλό του απλού καταναλωτή θα είχε θετική χροιά. Επιλέξαμε να διαφέρουμε και αυτό δεν είναι τυχαίο. Άλλωστε το motto μας είναι «not another gaming company».
Η κατάσταση θα γίνει πιο αυστηρή σε όλη την Ευρώπη, από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σκανδιναβία, και θα αρχίσει σιγά σιγά να κατηφορίζει και πιο νότια, με περιορισμούς και απαγορεύσεις στη διαφήμιση. Το καλό είναι πως η Ελλάδα είχε θεσπίσει πολύ αυστηρούς κανόνες εξ αρχής προστατεύοντας τους παίκτες, οπότε θεωρώ πως είμαστε σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με άλλες χώρες, όπου η αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου θα επηρεάσει τις εταιρείες του κλάδου μας.
Σε αυτό το σημείο ο ρόλος των εταιρειών του κλάδου είναι κομβικός. Έχουμε συλλογική ευθύνη να αποδείξουμε ότι μπορούμε να λειτουργούμε με υπευθυνότητα, ότι μπορούμε να συνεργαστούμε με τις ρυθμιστικές αρχές για την προστασία των μελών μας. Ο στόχος είναι κοινός: να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου όλοι θα μπορούν να απολαύσουν ένα υγιές και υπεύθυνο παιχνίδι. Η χρυσή τομή ανάμεσα στην υπευθυνότητα και την κερδοφορία είναι ο μόνος τρόπος για τη βιωσιμότητα του κλάδου μας και ό,τι αυτός συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας, καινοτομία στην τεχνολογία, ανάπτυξη εντός και εκτός της χώρας, διεθνή ανταγωνιστικότητα.