Στο νεοκλασικό της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, το «Πάνω Σπίτι» μεταμορφώνεται σε ένα σπίτι εγκλωβισμένο ανάμεσα στην πολυτέλεια και τον φόβο, τη σιωπή και την αναμέτρηση με το παρελθόν.
Εκεί, η Βασιλική Χρυσικού υποδύεται επί σκηνής μια γυναίκα που περιμένει τον δωσίλογο πατέρα της, ενώ έξω ο κόσμος φλέγεται από μια εξέγερση ενάντια σε ένα καθεστώς που καταρρέει.

Μέσα από τον μονόλογο «Ο Κύριος Ευταξίου», σε κείμενο και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Γραμματικάκη, η Χρυσικού δίνει ζωή σε μια αντι-ηρωίδα, που είναι ταυτόχρονα ευνοημένη και παγιδευμένη στη σιωπή, τη συνενοχή και την αθωότητα – όλα ισορροπούν σε μια λεπτή γραμμή που μόνο η σκηνή μπορεί να φωτίσει.

Η ίδια προσεγγίζει την ηρωίδα όχι ως θύμα, αλλά ως άνθρωπο που καλείται να λογοδοτήσει για έναν κόσμο που καταρρέει γύρω της.
«Είναι ένας ρόλος που με βάζει απέναντι στον εαυτό μου», λέει η Βασιλική.
«Σε ό,τι θεωρούμε δεδομένο, σε όλα όσα αποδεχόμαστε σιωπηλά. Κι ύστερα έρχεται μια στιγμή, σαν αυτή της εξέγερσης, που τίποτα δεν μένει ίδιο».

Η παράσταση, που ξεκίνησε ως ένα μικρό θεατρικό στοίχημα για λίγες Τρίτες του Οκτωβρίου, ξεπέρασε κάθε προσδοκία, σημειώνοντας συνεχή sold out και ήδη παίρνοντας παράταση.

Το κοινό γεμίζει κάθε φορά το «Πάνω Σπίτι» όχι μόνο για να παρακολουθήσει έναν συγκλονιστικό μονόλογο, αλλά και για να βιώσει την εμπειρία μιας αφήγησης που εξελίσσεται κινηματογραφικά, μέσα στον στενό και γεμάτο μυστήριο χώρο.

Η Βασιλική Χρυσικού ερμηνεύει με αφοπλιστική ακρίβεια και εσωτερική ένταση.
Η φωνή της, άλλοτε ψίθυρος, άλλοτε κραυγή, ακολουθεί τη διαδρομή μιας γυναίκας που στέκεται ανάμεσα στη συντριβή και την κάθαρση. Με κάθε κίνηση και κάθε παύση, χτίζει την ατμόσφαιρα μιας εποχής που μοιάζει μακρινή, αλλά παραμένει οδυνηρά οικεία.

«Με συγκινεί που το κοινό αναγνωρίζει την αλήθεια πίσω από τον ρόλο», σημειώνει η ίδια.
«Δεν είναι μια ιστορία για το παρελθόν, είναι ένας καθρέφτης του σήμερα. Για το πόσο εύκολα μπορούμε να γίνουμε θεατές ή συνένοχοι».

Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Γραμματικάκη αξιοποιεί στο έπακρο τη δραματουργική ένταση του έργου.
Οι φωτισμοί του Ξενοφώντα Νικολακόπουλου και ο ήχος του Βασίλη Σταυρόπουλου χτίζουν μια σχεδόν ψυχαναλυτική ατμόσφαιρα, όπου η ενοχή, η σιωπή και η μνήμη παλεύουν για κυριαρχία.
Η Μαρίνα Πινιατώρου επιμελείται την κίνηση, δίνοντας στην ηρωίδα ένα σώμα που μιλάει όσο και η φωνή της, ενώ την αισθητική υπογραφή ολοκληρώνουν τα κοστούμια και η σκηνογραφία της Βίβιαν Δημητρίου-Σπίνουλα.

Η Βασιλική Χρυσικού, με σπουδές και εμπειρία που εκτείνεται από το δραματικό θέατρο έως τις πιο σύγχρονες σκηνικές φόρμες, φαίνεται να έχει βρει στον «Κύριο Ευταξίου» έναν ρόλο-σταθμό. Είναι ένας μονόλογος που την εκθέτει ολοκληρωτικά, μα ταυτόχρονα την αναδεικνύει ως μια ηθοποιό ώριμη, σωματικά και ψυχικά παρούσα.

Στο τέλος της παράστασης, ο θεατής μένει με μια αίσθηση αναμέτρησης, όχι μόνο της ηρωίδας με τον εαυτό της, αλλά και της κοινωνίας με τη σιωπή της.
Η Χρυσικού αποχωρεί από τη σκηνή με την ίδια ηρεμία που μπήκε, αφήνοντας πίσω της έναν απόηχο που μένει για ώρα.
Κι ίσως αυτό να είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα μιας ερμηνείας: να μη σε αφήνει να φύγεις αμέτοχος.

«Ο Κύριος Ευταξίου»

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γραμματικάκης

Ερμηνεύει: Βασιλική Χρυσικού

Κάθε Τρίτη στις 21:00 στο Θέατρο Πάνω Σπίτι, Λεωφόρος Αλεξάνδρας 37

Τηλ. κρατήσεων: 6956233320