Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του ΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τη γερμανική Deutsche Bahn, με σκοπό τον εκ βάθρων εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου μέσα στην επόμενη πενταετία. Η κυβερνητική στρατηγική για τον ΟΣΕ, που είχε ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη μετά την τραγωδία στα Τέμπη, φαίνεται να περνά πλέον στο στάδιο της υλοποίησης.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Καθημερινής, η Deutsche Bahn προορίζεται να αναλάβει τον ρόλο του τεχνικού διαχειριστή (Technical Manager), ώστε να συνδράμει στον εκσυγχρονισμό, την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση του προσωπικού. Αξίζει να σημειωθεί πως η συνεργασία αυτή δεν θα επηρεάσει το πλαίσιο λειτουργίας ή τις δραστηριότητες της Hellenic Train, καθώς οι Γερμανοί θα περιοριστούν σε ζητήματα τεχνικής υποστήριξης και ανασυγκρότησης.
Τις συζητήσεις έχει αναλάβει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος τους τελευταίους μήνες διαπραγματεύεται με κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου. Στο τραπέζι των επαφών συμμετείχαν η SNCF από τη Γαλλία, η SBB από την Ελβετία, ενώ άτυπο ενδιαφέρον εκδήλωσαν και οι Ferrovie dello Stato (Ιταλία) και Adif (Ισπανία). Ωστόσο, η τεχνικά και οικονομικά πιο ολοκληρωμένη πρόταση φαίνεται πως είναι αυτή της Deutsche Bahn, η οποία προκρίνεται για την τελική συμφωνία.