Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας επεσήμανε πως η ανάπτυξη ανθεκτικού και αποδοτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών αποτελεί επενδυτική προτεραιότητα και προϋπόθεση εδαφικής και κοινωνικής συνοχής, τονίζοντας πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύξει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των μεταφορών.
Ειδικότερα, ο Μηχανισμός για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF) λειτούργησε θετικά για την ανάπτυξη των συγκοινωνιακών υποδομών στην Ελλάδα, ωστόσο χρειάζεται να γίνουν περισσότερα, υπογράμμισε σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στο άτυπο συμβούλιο υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της Βελγικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κατά τη διάρκεια του συμβουλίου, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου, ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε την πρόοδο που επιτεύχθηκε τα προηγούμενα χρόνια με επενδύσεις προερχόμενες από το Ταμείο Συνοχής, ειδικότερα από τον Μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF), οι οποίες συνεισέφεραν στην ανάπτυξη περιοχών με εντροπία και στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Έμφαση στον σιδηρόδρομο
Επεσήμανε την ανάγκη, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να προαχθεί η βιώσιμη συνδεσιμότητα και, παράλληλα, να ενισχυθεί η έξυπνη κινητικότητα, με σκοπό τη διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικού, ασφαλούς, προσβάσιμου και οικονομικά προσιτού συστήματος μεταφορών. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύξει καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα των μεταφορών, ώστε να διασφαλιστεί η ανθεκτικότητα στις κλιματικές πιέσεις, η ψηφιοποίηση του κλάδου και η ολοκλήρωση και ενίσχυση της ασφάλειας των δικτύων, με έμφαση στον σιδηρόδρομο, που αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα του CEF.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε: «Χρειαζόμαστε μια συνεκτική Ευρωπαϊκή Ένωση που θα αντιλαμβάνεται τις διαφορετικές ταχύτητες στην ανάπτυξη των μεταφορικών δικτύων στην έκτασή της και η οποία δεν θα αφήνει πίσω κανέναν. Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής συνοχής και αυτός είναι ο επενδυτικός οδηγός έως σήμερα. Ωστόσο, θα πρέπει να ενισχυθεί. Να δουλέψουμε για τα επόμενα χρόνια στην κατεύθυνση επίτευξης ενός ικανοποιητικού επιπέδου σε όλη την έκταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2030), ώστε να μπορέσουμε στη συνέχεια, από κοινού, να επιτύχουμε τις υψηλές επιδόσεις της μακροπρόθεσμης στόχευσης (2050) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και της στρατηγικής για την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα».
Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας είχε την ευκαιρία να εξειδικεύσει τις πολιτικές της ελληνικής κυβέρνησης, κατά τη διάρκεια διμερούς συνάντησης με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν.