«Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων δεν είναι τεχνικό ζήτημα, αλλά βαθιά εθνικό και κοινωνικό», υπογράμμισε ο Χρήστος Σταϊκούρας, παρεμβαίνοντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νέο νομοσχέδιο που αφορά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Με λόγο θεσμικό, αλλά και αποφασιστικό, ο τέως Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέδειξε τη συνέχεια, τη σοβαρότητα και την τεκμηριωμένη πρόοδο της κυβέρνησης, σε έναν τομέα κρίσιμο για την κοινωνική εμπιστοσύνη και τη δημόσια ασφάλεια. Το νέο θεσμικό πλαίσιο έρχεται να επισφραγίσει μια στρατηγική επιλογή ευθύνης, η οποία ξεκίνησε πριν την τραγωδία των Τεμπών και εξελίσσεται σήμερα με συγκεκριμένες παρεμβάσεις, τεχνολογικές και οργανωτικές τομές, που οδηγούν τη χώρα σε μια νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο: ασφαλή, σύγχρονη και αξιόπιστη.

«Tο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων δεν είναι απλώς τεχνικό, αλλά βαθιά κοινωνικό και εθνικό, καθώς δοκιμάζει την ικανότητα να επιδείξουμε συνέχεια και σοβαρότητα σε ένα ζήτημα που αγγίζει τον πυρήνα της κοινωνικής εμπιστοσύνης: την ασφάλεια των σιδηροδρόμων» τόνισε ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τοποθετούμενος στην ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την «αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων».

Όπως υπογράμμισε, το εν λόγω σχέδιο νόμου, αποτελεί επιβεβαίωση μιας στρατηγικής επιλογής ευθύνης και συνέπειας και την εξέλιξη μίας σταθερής, οργανωμένης εθνικής προσπάθειας που ξεκίνησε πριν το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, συνεχίστηκε μετά εντατικά και αποτελεσματικά και, σήμερα, εδραιώνεται περαιτέρω και τεχνικά.

Οι άξονες

Σημείωσε, επίσης, ότι το νομοσχέδιο υπηρετεί αυτή ακριβώς τη λογική, αποτελώντας επιχειρησιακή ωρίμανση και ενίσχυση της ευρύτερης προσπάθειας για τον σιδηρόδρομο, με βάση τον Νόμο 5167/2024, που θεμελίωσε την οργανωτική και λειτουργική αναδιάρθρωσή του.

Ακολούθως, είπε ότι η πρόοδος στον σιδηρόδρομο δεν είναι θεωρητική, είναι τεκμηριωμένη και αναγνωρισμένη με συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα και εδράζεται σε πέντε άξονες:

-Θεσμικό πλαίσιο και παρακολούθηση.

-Τεχνολογικά συστήματα.

-Χρηματοδοτήσεις.

-Έργα, υποδομές, τροχαίο υλικό.

-Προσωπικό σιδηροδρομικών φορέων και υπηρεσιών.

«Οι δράσεις που έχουν υλοποιηθεί, τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, οι πρωτοβουλίες που υλοποιούνται, καθώς και όσα θα ξεκινήσουν με το παρόν σχέδιο νόμου, έχουν ως σκοπό τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, τον περιορισμό των πιθανών επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και τη συγκρότηση ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας του σιδηροδρόμου», επεσήμανε ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας τονίζοντας ότι συνεχίζεται η προσπάθεια με όλα όσα έγιναν, αλλά και νέες δομές, πλατφόρμες, θεσμούς, τεχνολογία, επενδύσεις και ανθρώπους, που θα κάνουν το σιδηρόδρομο αξιόπιστο, ασφαλή και λειτουργικό.