Από αύριο Τρίτη 1/11 και έως τις 30/11 θα πραγματοποιηθεί η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης για το σύνολο των εργαζομένων, με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας.
Η απογραφή πραγματοποιείται στο πλαίσιο εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας, με στόχο την πάταξη της «μαύρης» -υποδηλωμένης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής.
Ειδικότερα, σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου, επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό σε πραγματικό χρόνο με το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Πώς θα λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Με τη χρήση της, καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ κάθε μεταβολή που αφορά στο χρόνο εργασίας των εργαζομένων, όπως η ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, το διάλειμμα, η υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας και κάθε είδους άδεια.
Τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ), η οποία υποβάλλεται από την επιχείρηση. Σημειώνεται ότι είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της ΑΠΔ από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, βάσει των στοιχείων που εισάγονται με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Επίσης, η ψηφιακή κάρτα εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζομένου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος 12 μηνών, διαπιστωθεί η εν λόγω παράβαση, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα 15 ημερών.