Η άνοδος και πτώση του Μπέτο Ο’Ρουρκ (Beto O’Rourke) τελείωσε τη περασμένη Παρασκευή. Δοκίμασε με διάφορους τρόπους να παραμείνει στο παιχνίδι, αλλά τα χαμηλά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις σε συνδυασμό με τη χαμηλή συγκέντρωση χρημάτων (fundraising) δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει.

του Παύλου Παυλίδη

Πριν ξεκινήσει την καμπάνια του για την διεκδίκηση του χρίσματος των Δημοκρατικών, θεωρούνταν το ανερχόμενο αστέρι, ο νέος Ρόμπερτ Κέννεντυ με τον Μπάρακ Ομπάμα στο πλευρό του. Όλα ξεκίνησαν στην καμπάνια του για γερουσιαστής στην πολιτεία του Τέξας, όπου αντίπαλός του ήταν ο Ρεπουμπλικάνος Τεντ Κρουζ (Ted Cruz).  Όλοι οι Δημοκρατικοί συσπειρώθηκαν γύρω από τον Μπέτο Ο’Ρουρκ λόγω της αντιπάθειας τους προς τον Τεντ Κρούζ, αλλά δεν πέτυχε μόνο χάρις σε αυτό, έκανε και μια επαναστατική προεκλογική εκστρατεία.

Πήγε σε όλες σχεδόν τις περιοχές του Τέξας με αστείρευτη ενέργεια, καθώς ταξίδευε, έπαιρνε πάντα μαζί του δημοσιογράφους και τους μιλούσε on the record. Όλα τα events μεταδίδονταν κυρίως μέσω social media (Facebook live). Επιπλέον πάντα συνοδευόταν από ομάδα επαγγελματιών στα ντοκιμαντέρ προκειμένου στη τελική φάση της διεκδίκησης να παρουσιαστεί το χρονικό της πορείας του. Αξίζει να επισημανθεί η έμφαση στο celebrity endorsement, με την Μπιγιονσέ να φοράει το καπέλο της καμπάνιας του στο Instagram και τον Λεμπρόν Τζέιμς να κάνει το ίδιο σε αγώνα με τους Σαν Αντόνιο Σπερς στο Τέξας. Ο Ο’Ρουρκ τελικά έχασε 2,6 μονάδες, παρότι όλοι περίμεναν πολύ μεγαλύτερη διαφορά. Τότε γεννήθηκε η σκέψη να διεκδικήσει την Προεδρία.

Τελικά ο Ο’Ρουρκ  άργησε να μπει στην κούρσα για το χρίσμα των Δημοκρατικών και αυτό του κόστισε από την αρχή για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί οι ψηφοφόροι ήθελαν έναν ισχυρό πολιτικό αντίπαλο του Ντόναλντ Τραμπ (Donald Trump). Και δεύτερον γιατί οι άλλοι υποψήφιοι είχαν ήδη προσλάβει όλους τους καλούς επαγγελματίες για την καμπάνια τους, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει χωρίς campaign manager. Αργότερα έκανε και επικοινωνιακά λάθη στα social media, αλλά και σε παραδοσιακά media, όπως σε μια συνέντευξη του στο Vanity Fair όπου έκανε ένα ατυχές σχόλιο για τη γυναίκα του. Επίσης όταν επισκεπτόταν μια περιοχή παρουσιαζόταν αδιάβαστος σχετικά με τα προβλήματα και την καθημερινότητα αυτών των περιοχών. Γενικότερα παρότι ο Ο’Ρουρκ ήταν μεταξύ των φαβορί, δεν έδειχνε ότι μπορεί να τρέξει μια επαγγελματική και σοβαρή καμπάνια.

Η αρχή του τέλους ξεκίνησε από το πρώτο debate. Μιλούσε γενικά, κάτι που λειτούργησε καλά στην αναμέτρηση με τον Τεντ Κρουζ, αλλά όχι σε αυτή τη καμπάνια που ήταν όλοι από την ίδια παράταξη και είχαν συγκεκριμένες απαντήσεις σε πολλαπλά θέματα όπως ο Μπέρνι Σάντερς (Bernie Sanders) ή αφήγημα όπως η Ελίζαμπεθ Γουόρεν (Elizabeth Warren). Επίσης ένας άλλος νέος ηλικιακά και επίσης ταλαντούχος μπήκε δυναμικά στη διεκδίκηση του χρίσματος. Ο Πιτ Μπούτιτζατζ (Pete Buttigieg).

Κάπως έτσι ο Ο’ Ρουρκ συνέχισε να χάνει έδαφος όλο το καλοκαίρι μέχρι την επίθεση στο Ελ Πάσο. Τότε Ο’Ρουρκ σταμάτησε τη καμπάνια του για 12 μέρες επισκεπτόμενος νοσοκομεία και κηδείες και επέστρεψε με καινούριο αφήγημα. Την καταπολέμηση της οπλοκατοχής. Αυτό όμως δεν στάθηκε αρκετό για να συνεχίσει την καμπάνια του μιας και δεν συγκέντρωσε αρκετά χρήματα για τη συνέχιση της. Συγκεκριμένα 20% λιγότερα από τους Σάντερς και Γουόρεν και λιγότερο από το ¼ του Μπούτιτζατζ.

https://www.facebook.com/betoorourke/videos/410185019676568/

 

Έτσι ο Ο’Ρουρκ αναγκάστηκε να τερματίσει τη καμπάνια του τη Παρασκευή σε κλίμα συγκίνησης από όλους τους υποστηρικτές του. Όταν στο τέλος ρωτήθηκε αν θα είναι υποψήφιος Γερουσιαστής το 2020 δήλωσε πως δεν θα είναι υποψήφιος για κανένα δημόσιο αξίωμα.

*Ο Παύλος Παυλίδης είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας και Στρατηγικής. Ακολουθήστε τον στο Twitter