Ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft ανακοίνωσε ότι επιδιορθώθηκε η υποκείμενη αιτία του τεχνικού προβλήματος, που επηρέασε σήμερα επιχειρήσεις παγκοσμίως, σημειώνοντας ότι τα κατάλοιπα των συνεπειών από τα προβλήματα κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να επηρεάζουν κάποιες εφαρμογές και υπηρεσίες του Office 365.

Το πρόβλημα που ευθύνεται για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία επηρεάζει σήμερα δεκάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο «έχει ταυτοποιηθεί» και «είναι σε διαδικασία επίλυσης», ανακοίνωσε νωρίτερα ο επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike αναφορικά με τη βλάβη που παραλύει σήμερα πολλές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

«Η Crowdstrike συνεργάζεται ενεργά με τους πελάτες που επηρεάστηκαν από σφάλμα που εντοπίστηκε σε ενημέρωση του περιεχομένου για τους χρήστες των Windows (…) Δεν πρόκειται για περιστατικό ασφαλείας ούτε για κυβερνοεπίθεση. Το πρόβλημα έχει ταυτοποιηθεί, έχει απομονωθεί και έχει ξεκινήσει η επιδιόρθωσή του», έγραψε ο Τζορτζ Κουρτζ στο Χ και το LinkedIn.

Η CrowdStrike προειδοποίησε τους πελάτες της την Παρασκευή ότι το προϊόν παρακολούθησης απειλών Falcon Sensor προκάλεσε κατάρρευση του λογισμικού Windows της Microsoft. Δεν είναι ξεκάθαρο τι προκάλεσε τα προβλήματα, τα οποία συνέπεσαν με διακοπές στο cloud Azure της Microsoft και στις υπηρεσίες λογισμικού γραφείου 365.

Μετά το τεχνικό πρόβλημα που «έριξε» τα δίκτυα, ο πρόεδρος και CEO της αμερικανικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας CrowdStrike Τζορτζ Κερτζ, καθησυχάζει την παγκόσμια κοινή γνώμη αναφέροντας στον λογαριασμό του στο X πως «δεν πρόκειται για περιστατικό ασφαλείας ή κυβερνοεπίθεση».

Τι προκάλεσε η βλάβη

Αεροπορικές εταιρείες καθήλωσαν πτήσεις, ουρές αναμονής σχηματίστηκαν στα αεροδρόμια, προβλήματα αντιμετώπισαν η αυστραλιανή κρατική τηλεόραση ABC, το βρετανικό δίκτυο Sky News, το χρηματιστήριο του Λονδίνου: εδώ και μερικές ώρες ο αριθμός των εταιρειών που αναφέρουν προβλήματα στη λειτουργία τους ή βλάβες αυξάνεται συνεχώς.

Σε μήνυμά της με τίτλο: «Υποβάθμιση υπηρεσίας», η Microsoft ανέφερε ότι οι χρήστες «ενδέχεται να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές και υπηρεσίες του Microsoft 365». Η Microsoft πρόσθεσε ότι κινητοποιείται «για τη διαχείριση αυτού του συμβάντος».

Πολλά αεροδρόμια ανακοίνωσαν ότι επηρεάστηκαν από τη βλάβη και κυρίως αυτά του Βερολίνου, το Άμστερνταμ- Σίπχολ, όλα τα ισπανικά, ενώ κάποιες αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν επίσης προβλήματα: οι αμερικανικές Delta, United, American Airlines, οι ευρωπαϊκές Air France, Ryanair καθώς και τρεις ινδικές.

«Προς το παρόν οι μόνες πληροφορίες που διαθέτουμε είναι ότι υπάρχει ένα τεχνικό συμβάν και κατά συνέπεια (...) χρειάστηκε να ανασταλεί η εναέρια κυκλοφορία ως τις 10:00 (τοπική ώρα, 11:00 ώρα Ελλάδας)», εξήγησε εκπρόσωπος του αεροδρομίου του Βερολίνου χωρίς να διευκρινίσει τη φύση της βλάβης και χωρίς να είναι σε θέση να διευκρινίσει πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Η Aena διαχειρίστρια εταιρεία των ισπανικών αεροδρομίων σε μήνυμά της στο Χ έκανε λόγο για πιθανές «καθυστερήσεις».

Η σκανδιναβική εταιρεία SAS επεσήμανε ότι τεχνικά προβλήματα επηρεάζουν το σύστημα κρατήσεών της, καθιστώντας αδύνατη την κράτηση εισιτηρίου μέσω του διαδικτύου.

Στο μεταξύ δύο νοσοκομεία στη βόρεια Γερμανία, στις πόλεις Λίμπεκ και Κίελο, ακύρωσαν τις μη επείγουσες επεμβάσεις που ήταν προγραμματισμένες για σήμερα επικαλούμενα προβλήματα στο σύστημα πληροφορικής που συνδέεται με την εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike.

Η σημαντικότερη εταιρεία διαχείρισης σιδηροδρόμων στη Βρετανία ανακοίνωσε ότι επηρεάστηκε από τεχνικό πρόβλημα του συστήματος πληροφορικής, κάτι το οποίο θα οδηγήσει «πιθανόν σε ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής».