Ξεκινάει από την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου εκ νέου η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων με τη μέθοδο του click away, παράλληλα αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα και οι εκπτώσεις καθώς δεν θα δοθεί παράταση στην ημερομηνία έναρξής τους παρά τα σχετικά αιτήματα που έχουν υποβληθεί.
Παράλληλα αναμένεται να επαναλειτουργήσουν και οι μοναδικές επιχειρήσεις, στις οποίες είχε επιτραπεί η φυσική παρουσία, όπου η λειτουργία τους διακόπηκε αυτήν την εβδομάδα με την εφαρμογή του σκληρότερου lockdown, δηλαδή βιβλιοπωλεία, κομμωτήρια, υπηρεσίες περιποίησης νυχιών και ανθοπωλεία.
Στις 18 Ιανουαρίου θα ξεκινήσει και η επίσκεψη των πελατών σε καταστήματα με προκαθορισμένο ραντεβού υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η επιτροπή των επιδημιολόγων θα έχει ανάψει το πράσινο φως βάσει και των στοιχείων που θα έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τότε.
Η επίσκεψη στα καταστήματα με ραντεβού αν και επίσης πρόκειται για μία μέθοδο, της οποίας η αποτελεσματικότητα δεν έχει μετρηθεί ακόμα, αποτελεί τη μοναδική σανίδα σωτηρίας για χιλιάδες μικρομεσαίους εμπόρους, οι οποίοι δεν κατάφεραν να δουλέψουν με το click away δεδομένου ότι στερούνταν της βασικής τεχνολογικής υποδομής και για τους οποίους είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος του λουκέτου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο φετινός τζίρος των εορτών άφησε πίσω του μία τρύπα τουλάχιστον 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ αφού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, φέτος μετά βίας έφτασε το 1,3 δισ. όταν την εορταστική περίοδο 2019 – 2020 είχε αγγίξει τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πότε θα κάνουμε ψώνια με click away και πότε με φυσική παρουσία στα μαγαζιά
Τα ζητήματα αυτά αλλά και οι τρόποι περαιτέρω ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων συζητήθηκαν κατά τη σημερινή συνάντηση που είχε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου με τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη.
Βασικό θέμα της συζήτησης ήταν η εφαρμογή του «cilck in shop», δηλαδή η «παράδοση εντός καταστήματος».
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε στον κ. Γεωργιάδη ότι από την στιγμή που επανέρχεται από τις 11/1/2021 το «click away», είναι επιτακτική η ανάγκη της άμεσης λειτουργίας και του click in shop, προκειμένου να στηριχθεί το λιανεμπόριο και να μη χαθεί η εκπτωτική περίοδος, με τον υπουργό Ανάπτυξης να δεσμεύεται ότι θα εφαρμοστεί το ταχύτερο δυνατό.
«Είχαμε μία εξαιρετικά γόνιμη συνεργασία με τον υπουργό Ανάπτυξης, ο οποίος γνωρίζει και τα προβλήματα των μικρομεσαίων και την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Θεωρούμε πολύ σημαντικό να ξεκινήσει το «click in shop», πάντα με σεβασμό στους κανόνες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ώστε οι χιλιάδες μικρομεσαίοι που δεν έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν με το «click away», να πάρουν επιτέλους μία ανάσα. Ειδικά τώρα που ξεκινούν και οι εκπτώσεις. Κρίνοντας από το ενδιαφέρον που έδειξε ο υπουργός, θεωρώ ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα μπορούν να γίνονται αγορές με την «παράδοση εντός του καταστήματος» σημείωσε αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Χατζηθεοδοσίου.
Με το click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.
Επίσης υποχρεωτική θα είναι – όπως και για κάθε άλλη μετακίνηση – η αποστολή sms στο 13033, με την ένδειξη 2 εφόσον πρόκειται για αγορές. Βάσει των ισχύοντων μέτρων για την τήρηση αποστάσεων, σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα, φυσικά με τη χρήση προστατευτικής μάσκας, όπως και οπουδήποτε αλλού.