Με κεντρική ομιλήτρια την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Ειδικής Αγωγής Ζέττα Μακρή πραγματοποιήθηκε η Πολιτική Ακαδημία της ΜΑΚΙ, όπου οι μαθητές που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν σχετικά με τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις για το σχολείο του μέλλοντος.
Η Πολιτική Ακαδημία διεξήχθη υβριδικά, με την παρουσία μελών της Οργάνωσης, αλλά και μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, ενώ τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού.
Στην εισήγησή της η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, αφού ευχαρίστησε τα στελέχη της ΜΑΚΙ για την πρόσκληση, τόνισε μεταξύ άλλων: «Είμαι πραγματικά ευτυχής, που συμμετέχω στην τεράστια αλλαγή που επιφέρουμε στην εκπαιδευτική πράξη, στη μαθησιακή διαδικασία, στη λειτουργία και στην ουσία της εκπαίδευσης στον τόπο μας, με σαφή προσανατολισμό στις παγκόσμιες καινοτόμες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές πρακτικές και εφαρμογές.
Η φετινή σχολική χρονιά βρήκε το σχολείο με ανανεωμένο περιεχόμενο με ρυθμίσεις, σε πλήρη εφαρμογή, που αποσκοπούν στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, με διαρκή παροχή ανατροφοδότησης, αξιολόγηση με καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα και με συνεχείς επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, με ρυθμίσεις που οδηγούν στην ανάδειξη της διοίκησης της εκπαίδευσης σε κεντρικό πυλώνα παιδαγωγικής στήριξης του σχολείου.»
Πορευόμαστε μέσα στη νέα πραγματικότητα με θέση στα νηπιαγωγεία μας για κάθε τετράχρονο μαθητή, με δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία, με καινοτόμες θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια της χώρας, με 166 νέα Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο, με διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, με τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ της χώρας, τα πρώτα 5 Πειραματικά ΙΕΚ και τα 5 πρώτα Θεματικά ΙΕΚ.
Με νέα φιλοσοφία γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με ένα ολοκληρωμένο Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Εκπαίδευση, με έμφαση στη συμπεριληπτική εκπαιδευτική μεθοδολογία και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Κάναμε πραγματικότητα το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων για την ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου με νέο περιεχόμενο, νέο διδακτικό σχεδιασμό και πλούσιο υποστηρικτικό ψηφιακό υλικό. Είμαστε υπερήφανοι για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στην εκπαίδευση, που οδήγησε με μεγάλο διασκελισμό στην ψηφιακή διάσταση της διδακτικής πράξης.
Τα ψηφιακά μέσα έθεσαν τις βάσεις για ένα περιβάλλον διαδραστικό, αποδοτικό και γοητευτικό, μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή. Οι εκπαιδευτικοί μας συνεχίζουν να ανακαλύπτουν και να εφαρμόζουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων μέσα στην τάξη, υιοθετώντας, αξιοποιώντας και μεταδίδοντας τη σπουδαιότητα της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική, τη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση.
Δεσμευτήκαμε για ένα νέο σχολείο. Και τώρα, οι προεκλογικές δεσμεύσεις μας υλοποιούνται και εφαρμόζονται, προς όφελος κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή αλλά και κάθε εκπαιδευτικού.»
Τη συζήτηση συντόνισε ο Υπεύθυνος της ΜΑΚΙ Δημήτρης Ντόντης, ο οποίος αφού ευχαρίστησε την Υφυπουργό για την παρουσία της, επεσήμανε: «Με μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι στη σημερινή συζήτηση μας συμμετέχουν δεκάδες μαθητές από κάθε περιοχή της χώρας αλλά και από ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
Σε συνεργασία με την ΟΝΝΕΔ και με πρωτοβουλία του Γραμματέα της ΠΕ της ΝΔ και Προέδρου Παύλου Μαρινάκη, η ΜΑΚΙ τα τελευταία χρόνια διαμορφώνει και καταθέτει προτάσεις για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δίνοντας προτεραιότητα στον εκσυγχρονισμό του σχολικού προγράμματος αλλά και την αναβάθμιση των σχολικών δομών. Είμαστε πολύ περήφανοι για τις καινοτόμες μεταρρυθμίσεις που προωθεί η Κυβέρνηση στο χώρο της Παιδείας και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε έμπρακτα την προσπάθεια της για τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.»