Υψηλής ακριβείας θα είναι το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης, που θα αντικαταστήσει το σημερινό ενδιάμεσο και θα τεθεί σε λειτουργία από την αρχή του νέου έτους, τόνισε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Όσον αφορά το γιατί δεν εστάλησαν SMS του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112 για τη μεγάλη πυρκαγιά στον Υμηττό, εξήγησε ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
«Η ΓΓΠΣ είναι η μόνη αρμόδια Αρχή να χειριστεί το σύστημα, εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς, αυτή αποφασίζει, κι αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό, επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα», επισήμανε ο υπουργός.
Σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν με την αποστολή του SMS, σχολίασε ότι έχει να κάνει με συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που είναι μεγάλες κι ακριβώς λόγω της φύσης του SMS κάποιοι έλαβαν περισσότερα μηνύματα.
«Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά ‘πεντάρια’ (σ.σ υψηλή κατάσταση έκτακτης ανάγκης) και το ίδιο μήνυμα το βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δυο φορές το ίδιο μήνυμα», αποσαφήνισε.
Όπως ανέφερε ο Πιερρακάκης, με το νέο σύστημα από τις αρχές του νέου έτους, θα επιτρέπονται παρεμβάσεις σε πολύ μικρή κλίμακα, ωστόσο ότι το νέο πλήρες σύστημα (CBS) δεν δουλεύει σε όλα τα κινητά. «Τα έξυπνα κινητά έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις, τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο», σημείωσε.
«Τα μηνύματα είναι όλα δωρεάν» ξεκαθάρισε εκ νέου ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
(Πηγή ΣΚΑΪ)