Στη θεσμική θωράκιση της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων αναμένεται να προχωρήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα είπε πριν από λίγες ημέρες από το βήμα της Βουλής.
Η όλη διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2025 και να συνεχιστεί το 2026, με την κυβέρνηση να επιδιώκει τη διαμόρφωση ενός συστήματος αξιολόγησης που θα ενισχύει την αποτελεσματικότητα του κράτους, τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τις δημόσιες υπηρεσίες.
Γι’ αυτόν τον λόγο, η κυβέρνηση επιδιώκει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, ώστε η αξιολόγηση να κατοχυρωθεί με τον «μαγικό αριθμό» των 180 ψήφων. Σε διαφορετική περίπτωση, η συνταγματική αλλαγή μπορεί να συναντήσει εμπόδια στην επόμενη κοινοβουλευτική περίοδο.
Το «Μανιφέστο» συνεχίζει να καταγράφει τις απόψεις των βουλευτών, με αφορμή την πρόθεση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να προχωρήσει σε τολμηρές μεταρρυθμίσεις, όπως είναι και η αναθεώρηση του άρθρου 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Ο βουλευτής Κιλκίς με το ΠΑΣΟΚ,Πέτρος Παππάς, επικρίνει την πρόταση της κυβέρνησης για συνταγματική αναθεώρηση και βλέπει την πρόθεση μετατροπής του κρατικού μηχανισμού σε κομματικό λάφυρο…
Δεν είναι ειλικρινές το ενδιαφέρον της κυβέρνησης
Ο πρωθυπουργός και η Νέα Δημοκρατία μιλάνε για την ενσωμάτωση της αξιολόγησης στη συνταγματική αναθεώρηση τη στιγμή που έχουν θεσπίσει μια απόλυτα διάτρητη και αναξιοκρατική διαδικασία στον διορισμό των διοικήσεων του Δημοσίου.
Ο περιορισμός του ρόλου του ΑΣΕΠ και η διαβλητότητα της προσωπικής συνέντευξης αποκαλύπτουν τη συνολική νοοτροπία της Νέας Δημοκρατίας, που μετατρέπει τον κρατικό μηχανισμό σε κομματικό λάφυρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο διορισμός των διοικήσεων των νοσοκομείων που καθυστερεί εδώ και πολλούς μήνες, καθώς οι πιέσεις των τοπικών πολιτευτών και βουλευτών της ΝΔ προκείμενου να διοριστούν οι εκλεκτοί τους, οδήγησαν στο να μη βγαίνει η «μοιρασιά».
Δεν μπορεί να πιστέψει κανείς ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, που έκανε κουρελόχαρτο κάθε έννοια αξιοκρατίας και κράτους δικαίου, έχει οποιοδήποτε ειλικρινές ενδιαφέρον για τη θέσπιση κανόνων αξιολόγησης.