Στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος του Πειραιά, χοροστάτησε την Πέμπτη κατά την Ακολουθία του Εσπερινού και του Παρακλητικού Κανόνος προς την Υπεραγία Θεοτόκο, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ. 

Κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του ο σεβασμιώτατος αναφέρθηκε τόσο στο πρόσωπο της Μητέρας του Θεού και των ανθρώπων όσο και στη διάσωση της Κέρκυρας, ύστερα από θαυματουργική επέμβαση του Αγίου Σπυρίδωνος το 1716. 

Ο σεβασμιώτατος αναφέροντας ότι ο Πανάγιος Θεός έπλασε τον άνθρωπο από απερινόητη μακροθυμία και στοργή, σημείωσε πως «κινούμενος από άπειρη αγάπη, μας έδωσε την εξουσία "τέκνα Θεού γενέσθαι"» και πρόσθεσε: «Δεν μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε αυτό το ‘"τέκνα Θεού" τι σημαίνει. Μπορούμε όμως να το βιώσουμε στα πρόσωπα των Αγίων. Ακριβώς αυτό το λειτούργημα, αυτή τη διακονία αγάπης υπούργησε η Υπεραγία Θεοτόκος: να αποβεί Μητέρα των τέκνων του Θεού, γιατί έγινε πρώτα μητέρα του Παναγίου Υιού του Θεού. Έγινε εκείνη που υπήρξε το όχημα για να εισέλθει μέσα στο χώρο και το χρόνο ο Δημιουργός του χώρου και του χρόνου».

«Η Υπεραγία Θεοτόκος και Αειπάρθενος Μαριάμ έγινε εκείνη που με τα μικρά παρθενικά της χέρια άνοιξε τις πύλες της ανθρώπινης ιστορίας για να εισέλθει ο Κύριος της Δόξης. Να εισέλθει για να διακονήσει τον άνθρωπο και όχι να τον υποτάξει», συμπλήρωσε. 

Το θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνος 

Στη συνέχεια ο σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στον προστάτη και πολιούχο Άγιο τόσο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, όσο και της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας όπου βρίσκεται το αδιαλώβητο σκήνωμά του, τον Άγιο Σπυρίδωνα. Η πόλη του Πειραιά συνδέεται άρρηκτα με τον Άγιο από τον 11ο αιώνα, αφού στο σημείο που βρίσκεται σήμερα ο Ιερός του Ναός, «πυργώθηκε η περίπυστος και παλαίφατος και ιστορική Μονή του Αγίου Σπυρίδωνος».

«Αυτό το μοναστήρι ήταν ο πνευματικός και υλικός σιτοδότης που διακράτησε την πίστη και την εθνική μας ιδιοπροσωπία στα τέσσερα ατέλειωτα μαύρα εκατόχρονα της σκλαβιάς», επισήμανε με έμφαση ο σεβασμιώτατος, ενώ αναφέρθηκε και στην Κέρκυρα «στην οποία μετεφέρθηκε, το πάντιμον, αδιαλώβητον και άφθαρτον και ευωδιάζον σκήνωμά του» το οποίο «συνδέεται με τόσα θαύματα, με τόση προστασία, με τόση σκέπη και βοήθεια». 

«Σήμερα πανηγυρίζουμε ένα από τα άπειρα θαύματα του Αγίου που συνδέεται ιστορικώς με το σωτήριο εκείνο έτος 1716», τόνισε στην συνέχεια ο σεβασμιώτατος, μιλώντας για το θαύμα που επιτελέστηκε όταν το μήνα Αύγουστο, ο Μπαρμπαρόσα, πλοίαρχος του μεγάλου τουρκικού στόλου, κατατροπώθηκε με την επέλαση του Ιερού Σπυρίδωνος, τον οποίο οι Αγαρηνοί έβλεπαν να εκστρατεύει εναντίον τους και να ρίχνει βέλη πυρός. Ο σεβασμιώτατος είπε χαρακτηριστικά: «Ο Ενετός ηγεμόνας Αντρέα Πιζάνι και όλος ο λαός προσέτρεξε στον Ιερό Σπυρίδωνα, στον μάχιμο στρατηγό, στρατηλάτη, οπλίτη Κυρίου, τον αδιαπτώτως διακελεύοντα και διακηρύσσοντα την Ανάσταση, γιατί επί τόσους αιώνες το σκήνωμά του δεν υπέστη κυτταρική σήψη και φθορά επειδή ακριβώς ενχριστώθηκε αυτός ο απαλός και απλούς ποιμένας των προβάτων που απέβη μέγας οικουμενικός φωστήρας».

Επισήμανε, μάλιστα, και την σημαντικότητα αυτού του γεγονότος, αφού μαζί με το θαύμα της σωτηρίας της νήσου, διασφαλίστηκε και η ορθόδοξη πίστη «η οποία διακινδύνευε τότε από την κακόδοξη Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή». Έκανε λόγο για τον ηγεμόνα της Κέρκυρας Αντρέα Πιζάνι ο οποίος «θέλοντας να ευχαριστήσει τον Ιερό Σπυρίδωνα για αυτό το μεγάλο θαύμα και τη σωτηρία της νήσου από την επέλαση των ορδών των Αγαρηνών Οθωμανών Τούρκων» σκέφθηκε «να πήξει αλτάριον», δηλαδή Αγία Τράπεζα του Ρωμαιοκαθολικισμού «και ταυτόχρονα να αφιερώσει μεγάλη αργυρά κανδήλα», κάτι το οποίο απέτρεψε ο Άγιος. «Εάν είχε επισυμβεί αυτό το γεγονός, δεν θα υπήρχε Ορθοδοξία στην Επτάνησο. Θα είχαν οι πάντες μεταστραφεί», υπογράμμισε. 

«Να, λοιπόν, γιατί είμαστε ευγνώμονες στον Θεό για την άπειρη αγάπη Του, διότι μας έδωκε μητέρα, μας έδωκε ευλογία, μας έδωκε υιοθεσία και τέκνα φωτόμορφα όπως είναι οι Άγιοι», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο σεβασμιώτατος αφού, όπως εξήγησε, «αναφερόμαστε σε ιστορικά δεδομένα και πραγματικότητες αναντίρρητες». 

«Εύχομαι να μιμηθούμε τον τρόπο του Ιερού Σπυρίδωνος στην προσωπική μας περιπέτεια, στον προσωπικό μας αγώνα. Εύχομαι να θέλουμε την Κυρία Θεοτόκο ως μητέρα μας, ως καταφυγή μας, ως σκέπη μας, ως βοήθειά μας», πρόσθεσε, ευχόμενος σε όλους «καλό Πάσχα του καλοκαιριού». «Η Κοίμηση, η Μετάσταση της Παναγιάς μας είναι ένα μικρό Πάσχα, ένα πέρασμα από την καθημερινότητα της φθοράς στην αφθαρσία της Θείας Ζωής. Αυτής το Πάσχα ας γίνει και δικό μας Πάσχα, δικό μας πέρασμα, δική μας σωτηρία και ευλογία και χάρη», είπε.