Αν η βάση για την ανάπτυξη της κοινωνίας και των πολιτών της είναι το σχολείο, τότε αυτή είναι η στιγμή να αξιολογήσουμε και να βελτιώσουμε την λειτουργία του. Τώρα που η Ελλάδα αλλάζει: με νέες επενδύσεις, ψηφιακά άλματα, εκσυγχρονισμό του κρατικού μηχανισμού, ανάπτυξη έργων και υποδομών, νέες θέσεις εργασίας.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών λειτουργεί προς όφελος των μαθητών, του σχολικού προγράμματος, της Παιδείας και στοχεύει σε μια καλύτερη μαθησιακή διαδικασία. Το μέλλον των παιδιών μας δεν θα έπρεπε να διχάζει, αλλά να ενώνει την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ποιο είναι το δίλημμα; Ποια είναι η εναλλακτική της αξιολόγησης; Ας μας πουν εκείνοι που αντιμάχονται με τόσο σθένος την αξιολόγηση: τι έχουν να προτείνουν για να βελτιωθεί η εκπαιδευτική λειτουργία; Είναι στ’ αλήθεια η αξιολόγηση ο εχθρός ή μήπως είναι ο διχασμός και η οπισθοδρόμηση;

Κάθε μεγάλη μεταρρύθμιση που επηρεάζει παλιά συμφέροντα και ανατρέπει απαρχαιωμένες λογικές στην αρχή βρίσκει αντιδράσεις από εκείνους που νιώθουν να «απειλούνται». Για να δούμε, όμως, πόσο απαραίτητη είναι η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, πρέπει να καταλάβουμε ποια ανάγκη εξυπηρετεί. Και αυτή δεν είναι άλλη από την ποιοτική και αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών. Η αξιολόγηση γίνεται για το καλό των παιδιών μας, όσο κι αν αυτό ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ και τους συνδικαλιστές- προστατευόμενούς του.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν αποδείξει ότι οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιούνται στοχεύουν στην ουσιαστική και βαθιά βελτίωση των υποδομών του κράτους για τους ίδιους τους πολίτες. Έχουν, ακόμα, αποδείξει, ότι δεν φοβούνται να συγκρουστούν με συμφέροντα και λογικές του παρελθόντος που κρατούσαν δέσμια τη χώρα.

Οι εκπαιδευτικοί μας έδειξαν τα αντανακλαστικά και την προσαρμοστικότητά τους μέσα στην περίοδο της πανδημίας όταν, όπως όλοι μας, κλήθηκαν να τροποποιήσουν τον τρόπο δουλειάς τους μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα. Και τα κατάφεραν, με πρώτο μέλημά τους την απρόσκοπτη συνέχιση της διδασκαλίας των μαθητών. Περνώντας πολύ περισσότερο από τον προσωπικό τους χρόνο ασχολούμενοι με κάθε παιδί ξεχωριστά. Και το εκπαιδευτικό προσωπικό δείχνει για ακόμα μια φορά την ετοιμότητα και την διάθεσή του για πρόοδο, αφού περισσότερα από 6.000 σχολεία, έχουν ήδη υποβάλει την πρώτη τους αναφορά αξιολόγησης καταλαβαίνοντας την ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό της Παιδείας.

Η αξιολόγηση μπορεί να έχει μόνο θετικά στοιχεία, αφού, αν ένας εκπαιδευτικός αξιολογηθεί θετικά, αυτό συνεκτιμάται στην επιλογή του για μια θέση ευθύνης, ενώ αν δεν αξιολογηθεί θετικά υποχρεούται στην παρακολούθηση ενός επιμορφωτικού προγράμματος. Το μόνο βέβαιο είναι ότι καμία θέση εργασίας δεν χάνεται.

Δεν υπάρχει κανένα δίλημμα αναφορικά με την αξιολόγηση. Είναι ένα απαραίτητο για την βελτίωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας μέτρο, το οποίο μπορεί μόνο να προσφέρει στους μαθητές θετικά, τόσο ως προς τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και ως πρότυπο για την μετέπειτα ζωή τους, αφού κανένας μας σε όποια δουλειά και να κάνει, δεν παύει στιγμή με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο να αξιολογείται.

Θέλουμε να πάμε μπροστά ή να μείνουμε αγκυλωμένοι σε «παράλογες λογικές» του χθες;  Στις λογικές των επαγγελματιών συνδικαλιστών, που χωρίς να έχουν περάσει ούτε μια μέρα σε μια τάξη, «βαφτίστηκαν», με νονό το ΣΥΡΙΖΑ, απόλυτοι γνώστες των αναγκών του σύγχρονου σχολείου; Στις λογικές εκείνων που αντί να κάνουν προτάσεις και γόνιμο διάλογο, κλείνουν δρόμους με παράνομες και καταχρηστικές απεργίες, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη απαντάει με βαθιές τομές για την αυτονόητη ανάγκη για ανανέωση του χώρου της Παιδείας.

Ο Παύλος Μαρινάκης είναι Δικηγόρος και πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ