«H διαδικασία δικαιολόγησης και πληρωμής των δικαιούμενων αποζημιώσεων και έκτακτων οικονομικών ενισχύσεων έχει ολοκληρωθεί για τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ για εκείνα του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί, στο σύνολό της, εντός των αμέσως προσεχών ημερών».
Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκος Παπαναστάσης και Θανάσης Παφίλης, με θέμα «Άμεση καταβολή της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων».
Αναφορικά με την αναβάθμιση των F-16 εξήγησε πως θα ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο 2021 με έτος ολοκλήρωσης του προγράμματος το 2027, ενώ το γραφείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ θα υποβάλει πρόταση για την επίτευξη της βέλτιστης διαλειτουργικότητας του συστήματος αυτοπροστασίας με το νέο Radar τύπου ΑΕSΑ, ώστε να αξιολογηθούν οι δυνατές επιλογές και να δρομολογηθεί η βέλτιστη λύση.
Όπως ανέφερε στην απάντηση του «στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης των εν λόγω αεροσκαφών, την 07 Φεβρουαρίου 2020 εντάχθηκε στην ΕΑΒ το πρώτο αεροσκάφος (Α/Φ) (WJ:5) (flight test aircraft) για την εκτέλεση εργασιών μερικής αναβάθμισης. Ακολούθως, προγραμματίζεται, για το πρώτο τρίμηνο του 2021, από το αρμόδιο για τη σύμβαση Γραφείο Προγραμματισμού (Program Office) της κυβέρνησης των ΗΠΑ, η πτήση διαπεραίωσης (ferry flight) του συγκεκριμένου αεροσκάφους στο Fort Worth στο Texas, προκειμένου να εκτελεστούν σ’ αυτό εργασίες περαιτέρω αναβάθμισης αλλά και δοκιμές πιστοποίησης, εν συνεχεία δε θα επιστρέψει στη χώρα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος, τα επόμενα αεροσκάφη θα αρχίσουν να εντάσσονται σταδιακά στην ΕΑΒ από τον Φεβρουάριο 2021, με προβλεπόμενο πέρας του προγράμματος το έτος 202».
Όσον αφορά στο ερώτημα που θέτουν οι εν λόγω βουλευτές σχετικά με το θέμα της συμβατότητας του νέου Radar τύπου ΑΕSΑ με το υφιστάμενο σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS των ελληνικών F-16, ο κ. Παναγιωτόπουλος, αφού υπενθύμισε ότι «το πρόγραμμα της αναβάθμισης των F-16 υλοποιείται μέσω διακρατικής συμφωνίας του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας (ΥΠΕΘΑ) με την αρμόδια αρχή της κυβέρνησης των ΗΠΑ», επισήμανε τα εξής:
«Στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής και με σκοπό την επίτευξη της βέλτιστης διαλειτουργικότητας του συστήματος αυτοπροστασίας με το νέο Radar τύπου ΑΕSΑ το γραφείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, που διαχειρίζεται το πρόγραμμα, πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τις εμπλεκόμενες εταιρείες και θα υποβάλει σχετική πρόταση, ώστε να αξιολογηθούν οι δυνατές επιλογές και να δρομολογηθεί η βέλτιστη λύση».