Η τραγωδία στα Τέμπη και ο θάνατος 57 ανθρώπων έχει προκαλέσει θλίψη στην ελληνική κοινωνία και οργή εξαιτίας της αλληλουχίας των γεγονότων που οδήγησαν σε αυτήν. Η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να κερδοσκοπήσει πολιτικά με χυδαία fake news και να εκμεταλλευτεί μικροκομματικά την τραγωδία αλλά και την αγανάκτηση είναι δεδομένη.
Γράφει ο ΤΑΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
Όμως, μεταξύ της λογικής της βουλευτού Πέτης Πέρκα (γενικής γραμματέως του υπουργείου Μεταφορών από τον Μάιο του 2015 έως τον Φεβρουάριο του 2017) ότι ευθύνονται όλοι πλην των κυβερνήσεων του Αλέξη Τσίπρα (της πρώτης φοράς Αριστερά) και της εξαφάνισης του Χρήστου Σπίρτζη, του αρμόδιου υπουργού και εκ των πραιτοριανών του πρώην πρωθυπουργού, υπάρχει η πραγματικότητα.
Η διακυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με πράξεις και παραλείψεις συνέβαλε στη δημιουργία εκείνων των συνθηκών που οδήγησαν σε απαξίωση τον ελληνικό σιδηρόδρομο φέρνοντας την επόμενη κυβέρνηση μπροστά σε αδιέξοδα. Τα κατέγραφαν οι συνδικαλιστές που σήμερα αποτελούν εκλεγμένα μέλη της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ και τα κατήγγειλαν βουλευτές που είχαν εκλεγεί ως συνεργαζόμενοι με τον τότε συγκυβερνήτη Πάνο Καμμένο.
Η αποκάλυψη της ερώτησης που είχε καταθέσει ο Νίκος Νικολόπουλος για τα τυφλά τρένα το 2017 καταλυτική ως προς την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να δημιουργήσει κλίμα κατά της κυβέρνησης με διαδηλώσεις και συγκεντρώσεις που φέρουν τον μανδύα μιας σιωπηρής διαμαρτυρίας, εν τούτοις πλαισιώνονται με ακραία και χυδαία ορισμένες φορές αντικυβερνητικά συνθήματα.
Αμείλικτα ερωτήματα
Και όλα αυτά για να αποφύγουν ο Αλέξης Τσίπρας και ο στενός συνεργάτης του, Χρήστος Σπίρτζης, να δώσουν απαντήσεις σε αμείλικτα ερωτήματα.
1. Γιατί δεν ολοκληρώθηκε η 717 επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ; Η σύμβαση που σήμερα ανασύρθηκε από το αρχείο και ελέγχεται από την ευρωπαϊκή Εισαγγελία αφού αποκαλύπτεται πως ήταν ανενεργή και η πρόοδος του έργου μηδενική.
2. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν προέβη στην κατάρτιση και υπογραφή μιας συμπληρωματικής σύμβασης; Και αυτό τη στιγμή που είχε στα χέρια του ως κυβέρνηση το πόρισμα της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.). Επιτροπής που διενήργησε έλεγχο τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2018 και η οποία ζήτησε την ανάκτηση 2,42 εκατ. ευρώ από τον κύριο του έργου, για τη μη εκπόνηση και έγκριση των μελετών από την εταιρεία.
3. Ποια ήταν η πρόοδος που επετεύχθη επί του κατασκευαστικού έργου τη διετία 2015-2017 και ποια τη διετία 2017-2019; Και σε κάθε περίπτωση γιατί η πιστοποίηση είχε μείνει σε δεδομένα του ’15;
4. Γιατί δεν παραδόθηκε ούτε ένα ολοκληρωμένο τμήμα σηματοδότησης στον ΟΣΕ για χρήση την περίοδο 2017-2019;
5. Πόσες τροποποιήσεις/επεκτάσεις της σύμβασης για τα συστήματα τηλεδιοίκησης έκαναν την περίοδο 2015-2019 και γιατί;
6. Υπήρξε ή όχι κακοδιαχείριση την περίοδο 2015 – 2019;
7. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε κανέναν απολύτως προγραμματισμό για προσλήψεις σταθμαρχών (επί 4,5 χρόνια είχε προσλάβει μόνο 25 άτομα) την ώρα που η σημερινή κυβέρνηση έχει προσλάβει και μάλιστα μέσω ΑΣΕΠ 121 άτομα ενώ είναι σε εξέλιξη και άλλος διαγωνισμός για 90 θέσεις;
8. Υπήρξαν επενδύσεις στον ΟΣΕ επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ; Ποιες και σε τι ποσά κινήθηκαν; (Η κυβέρνηση μιλά για μηδαμινές επενδύσεις και μάλιστα σημειώνει πως εξαιτίας της κατάστασης που παρέλαβε κινήθηκε με ρυθμό που οδήγησε σε αύξηση των επενδύσεων κατά 642%.)
9. Πόσο επηρέασε την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου η απραγία και κυρίως η τακτική της αποεπένδυσης που επελέγη από τον ΣΥΡΙΖΑ;
10. Γιατί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς να μεριμνήσει για καμία απολύτως δικλίδα ασφαλείας;
11. Γιατί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στην εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι ποσού της τάξεως των 45 εκατ. ευρώ (όσο οι υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας για έναν χρόνο), ενώ είχε αντιδράσει στην προσπάθεια πώλησης έναντι ποσών πολλαπλάσιων από την κυβέρνηση Σαμαρά;
12. Ποιες εγγυήσεις έλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου από τους Ιταλούς κατά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
13. Για ποιον λόγο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν διαπραγματεύθηκε με τους Ιταλούς μια πρόβλεψη για συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στα κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκ του σιδηροδρομικού έργου;
14. Για ποιον λόγο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν πέτυχε δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για υποχρεωτικές επενδύσεις της τελευταίας σε νέες τεχνολογίες;
Ως προς τα δύο τελευταία ερωτήματα αξίζει να σημειωθεί πως η σημερινή κυβέρνηση με τον νόμο 4953/2022 πέτυχε και τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στα κέρδη και δέσμευση ως προς τις επενδύσεις σε τελευταίες τεχνολογίες ύψους 163 δισ. ευρώ.
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Κουνώντας ο ΣΥΡΙΖΑ το δάχτυλο κατά της κυβέρνησης για μια εθνική τραγωδία και επενδύοντας μικροπολιτικά και μικροκομματικά πάνω σε αυτήν, υποκινώντας νέες «πλατείες», δύσκολα θα κρυφτεί από τις σημαντικές ευθύνες για την κατάσταση που δημιούργησε και στους ελληνικούς σιδηρόδρομους την περίοδο 2015 – 2017.