Πολλοί Κινέζοι, στην προσπάθειά τους να «ξορκίσουν» τον νέο κοροναϊό… παίζουν ένα διαδικτυακό παιχνίδι προσομοίωσης με θέμα την πανώλη και να… κατεβάζουν μια ταινία καταστροφής με τίτλο «Η Γρίπη».

Μέχρι στιγμής εννέα άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στην Κίνα, με 473 επιβεβαιωμένα κρούσματα στη χώρα, ενώ οι κινεζικές αρχές εντείνουν τις προσπάθειές τους να ελέγξουν την επιδημία, καθώς κρούσματα έχουν εμφανιστεί όχι μόνο στο Πεκίνο και στη Σανγκάη, αλλά και εκτός της χώρας, όπως στις ΗΠΑ, την Ταϊλάνδη, την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.

Μια εφαρμογή προσομοίωσης που έχει κατασκευάσει η εταιρεία με έδρα τη Βρετανία Ndemic creations και έχει τίτλο «Plague Inc.» ήταν την Τετάρτη (22/1) το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις στο σύστημα iOS του κινεζικού Apple Store.

Το παιχνίδι αυτό επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να αναπτύσσουν έναν παθογόνο οργανισμό για να καταστρέψουν τον κόσμο.

«Ο καλύτερος τρόπος για να καταπολεμήσεις τον φόβο είναι να αντιμετωπίσεις τον φόβο», σχολίασε κάποιος στο κινεζικό Weibo, το αντίστοιχο του Twitter.

«Δεν σημαίνει αυτό ότι συντάσσεσαι με τη διαβολική δύναμη, όταν δεν μπορείς να νικήσεις τη διαβολική δύναμη;», αστειεύτηκε ένας άλλος.

Επιπλέον, η νοτιοκορεατική ταινία καταστροφής «Η Γρίπη» ήταν την Τετάρτη (22/1) εκείνη με τις περισσότερες αναζητήσεις στην κλαδική επιθεώρηση των κινεζικών ΜΜΕ και στην ιστοσελίδα μέσων κοινωνικής δικτύωσης Douban.

Στις πρώτες αναζητήσεις τηλεοπτικών σειρών βρίσκεται ένα ντοκιμαντέρ με θέμα την επιδημία του SARS (Σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο) το 2003.

Εξάλλου, 11 από τα 14 πρώτα άρθρα στην πλατφόρμα αναζήτησης Toutiao σχετίζονταν με την πνευμονία καθώς και περισσότερα από τα 50 πιο διαβασμένα θέματα στο Weibo.

Η νέα επιδημία συμπίπτει με τους εορτασμούς για το Κινεζικό Νέο Έτος το προσεχές Σαββατοκύριακο (25-26/1), όταν αναμένεται ότι εκατομμύρια άνθρωποι θα μετακινηθούν εντός και εκτός της χώρας για τις διακοπές τους.

Οι ταινίες blockbuster πάντως που αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα μέσα στις διακοπές δεν προβλέπεται τελικώς να έχουν μεγάλη επιτυχία. Στη Βουχάν, όπου πρωτοεμφανίστηκε ο ιός, οι λάτρεις του σινεμά που είχαν προπληρώσει τα εισιτήριά τους έλαβαν επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τις πλατφόρμες κράτησης εισιτηρίων Maoyan και Taopiaopiao.