Κάποτε όταν ήμασταν παιδιά κάθε Σαββατοκύριακο στην ΕΡΤ στις ειδήσεις, η παρουσιάστρια έκανε τον απολογισμό των νεκρών και των τραυματιών καθώς και τον αριθμό των τροχαίων που είχαν σημειωθεί κατά τη διάρκεια της εξόδου. Από τότε βέβαια πολλά έχουν αλλάξει, οι δρόμοι την τελευταία εικοσαετία έχουν μεταμορφωθεί ριζικά, η επιτήρηση με σύγχρονα μέσα έχει αυξηθεί, αλλά δυστυχώς η χώρα μας παραμένει πρώτη σε αριθμό νεκρών μεταξύ των χωρών της ΕΕ - και άρα οι Έλληνες εξακολουθούν να σκοτώνουν και να σκοτώνονται στο δρόμο.

Ο νέος ΚΟΚ με τις πολύ πιο αυστηρές ποινές θα το αλλάξει όλο αυτό θα μου πείτε;

Ειλικρινά δεν ξέρω, το μόνο που ξέρω είναι πως πρώτη φορά στα χρονικά έρχεται μια κυβέρνηση που κάνει μια πολύ σοβαρή προσπάθεια να γλιτώσουν ζωές, και κάπου εδώ δε μπορώ να μη γράψω για αυτό το νέο παιδί, τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, που δέχθηκε τρελό πόλεμο, όταν προ εβδομάδων άνοιξε το δημόσιο διάλογο για να ληφθούν μέτρα που θα προλαμβάνουν νεκρούς και αναπήρους πάνω στην άσφαλτο.

Για πρώτη φορά στα χρονικά επίσης, κάνει πρεμιέρα η έννοια της υποτροπής στην παραβατικότητα, όπου εκεί οι ποινές αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο, τα πρόστιμα γίνονται τσουχτερά και οι παραβάσεις επισύρουν ακόμα και ποινές φυλάκισης, όπου στην περίπτωση της πρόκλησης πολύνεκρου τροχαίου φτάνουν μέχρι και τα ισόβια.

Ο Μητσοτάκης σήμερα στη Βουλή δε μίλησε μόνο σαν πολιτικός, μίλησε κυρίως σαν πατέρας που θέλει να προστατέψει τα παιδιά του από τον ασυνείδητο που πιάνει το τιμόνι πιωμένος, περνάει χωρίς αναστολή τον κόκκινο σηματοδότη, τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και σκοτώνει ανυποψίαστους ελαφρά τη καρδία.

Ο Μητσοτάκης θέλει, η οδηγική μας κουλτούρα μπορεί;

Το μόνο βέβαιο είναι πως μόλις πέσουν οι πρώτες γερές καμπάνες, ο νέος κώδικας θα αρχίσει να λειτουργεί αποτρεπτικά και όχι τιμωρητικά, και εκεί θα έγκειται και η μεγάλη του απήχηση στην κοινωνία.