Μπορεί ο Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή να κατηγορεί τη ΝΔ για τους πλειστηριασμούς, η πραγματικότητα όμως τον διαψεύδει και δείχνει πως η κυβέρνησή του ήταν η πηγή του κακού.
Γράφει ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Κροκοδείλια δάκρυα χύνει ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, σύμφωνα με την οποία τα funds μπορούν να προβαίνουν σε πλειστηριασμούς. Ουσιαστικά, όπως υπογραμμίζουν, στο «m» άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης, επιβεβαιώνεται και με τη βούλα του Αρείου Πάγου ο νόμος 4354/2015, που ψηφίστηκε όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κυβερνούσε τη χώρα και ο κ. Τσίπρας ήταν πρωθυπουργός. Οπως εξάλλου σημειώνει στο «m» ο Παναγιώτης Λαφαζάνης (ο οποίος κυνηγήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ), ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ντροπή να παριστάνει την αθώα περιστερά και τη μετανοούσα Μαγδαληνή. Κατά τον ίδιο «είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ξεκίνησε τους μαζικούς πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας και θεσμοθέτησε τη μεταβίβαση των κόκκινων δανείων στα funds. Αλλωστε εγώ για τους αγώνες μου κατά των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας έχω υποστεί σωρεία δικαστικών διώξεων από τον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες δυστυχώς παραμένουν ακόμα χωρίς να έχουν δικαστεί και χωρίς να αναβάλλονται», προσθέτει χαρακτηριστικά.
Και την ίδια ώρα που, όπως ομολογεί ο Π. Λαφαζάνης, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν όχι μόνο ο εμπνευστής αλλά και το κόμμα που υλοποίησε τον σχεδιασμό, ο Αλέξης Τσίπρα στη Βουλή κατηγορεί τη… ΝΔ! «Το κόμμα του Πάτση και των 400 εκατ. χρεών σε τράπεζες επιβάλλει χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, με τα «γαλάζια» στελέχη να κάνουν λόγο για «πολιτικό φαρισαϊσμό». Ο δε Παναγιώτης Λαφαζάνης υπογραμμίζει με νόημα (βάζοντας στο κάδρο και τον ΣΥΡΙΖΑ) ότι η απόφαση του Αρείου Πάγου σημαίνει ότι η Ελλάδα που πούλησε όλες τις στρατηγικές της επιχειρήσεις σε ξένα συμφέροντα, που πούλησε σε ξένα συμφέροντα στην ουσία τα κυριαρχικά της δικαιώματα και την Κύπρο, ξεπουλάει τώρα τα σπίτια και τις λαϊκές περιουσίες και μάλιστα στην αλλοδαπή, στα fund και στους φορολογικούς παραδείσους.
Το… ιστορικό
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι επί ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 30.000 πλειστηριασμοί, εισήχθησαν οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί προς διευκόλυνση των δανειστών, νομοθετήθηκε η πώληση των δανείων σε funds δίχως προηγούμενη ενημέρωση του δανειολήπτη, κατέστη ιδιώνυμο το αδίκημα παρεμπόδισης πλειστηριασμού και καταργήθηκε οριζόντια (Φεβρουάριος 2019) η προστασία της πρώτης κατοικίας. Μάλιστα, για το 2018 είχαν προγραμματιστεί από την κυβέρνηση Τσίπρα 17.215 πλειστηριασμοί και 18.241 για το 2019. Την ίδια ώρα, η «διαχείριση» του προβλήματος των κόκκινων δανείων από τον ΣΥΡΙΖΑ τα εκτόξευσε σε ποσοστό περίπου στο 43,5% του συνόλου των δανείων και άφησε τους δανειολήπτες επί ξύλου κρεμάμενους, αφού πρώτα τους δημιούργησε την αίσθηση της πλήρους απαλλαγής από τα χρέη τους.
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θεσπίσει δυνατότητες προστασίας και αναστολής πλειστηριασμών για την προστασία της ιδιαίτερα ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας των ευάλωτων οφειλετών. Βασικοί πυλώνες των δυνατοτήτων αυτών είναι η κρατική επιδότηση των δόσεων των ευάλωτων δανειοληπτών, η αναστολή μέτρων των πιστωτών για όσους εντάσσονται στο πρόγραμμα και, φυσικά, ο εξωδικαστικός συμβιβασμός. Μέσω του μηχανισμού αυτού έχουν ήδη ρυθμιστεί οφειλές ύψους 1,08 δισ. για πάνω από 3.300 νοικοκυριά, ενώ τράπεζες και διαχειριστές απαιτήσεων έχουν πραγματοποιήσει διμερείς ρυθμίσεις συνολικού ύψους 27 δισ. ευρώ για μη εξυπηρετούμενα δάνεια πάνω από 590.000 δανειοληπτών. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας «έχουμε στήσει πλέγμα μέτρων ώστε όλοι οι πολίτες να μπορούν να βοηθηθούν. Για αυτό κάναμε τον εξωδικαστικό μηχανισμό, προκειμένου να βοηθηθούν τα ευάλωτα νοικοκυριά».
Η λύση
Στο μεταξύ, χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου ανέλυσε τις πέντε βασικές αλλαγές έτσι ώστε και να διευρυνθεί ο αριθμός των δικαιούχων και να αυξηθεί το ποσοστό αποδοχής των αιτημάτων ρύθμισης μέσω του εξωδικαστικού.
Ειδικότερα, αφορούν:
1. Την υποχρέωση αιτιολόγησης μη συναίνεσης στην πρόταση ρύθμισης που παράγει ο αλγόριθμος, τόσο των χρηματοδοτικών φορέων όσο και του οφειλέτη, και να πραγματοποιείται δημόσια ανάρτηση αυτής στην πλατφόρμα.
2. Τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού για να μπορούν να εντάσσονται οφειλέτες και με μία και μοναδική οφειλή.
3. Την ένταξη και νέων κατηγοριών οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν, όπως είναι οι οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση.
4. Την κατάργηση της ποινής προεξόφλησης των οφειλών προς το Δημόσιο.
5. Τη μείωση του επιτοκίου ρύθμισης ώστε να μην είναι κυμαινόμενο βάσει του Εuribor.